|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çağdaş Türk Edebiyatında Eleştiri |
|
Dersin Kodu |
: |
TE 414 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1950´lerden günümüze eleştiri anlayışını değerlendirme
Dönemin eleştirmenlerini tanıma
Süreli yayın-eleştiri ilişkisinin önemini kavrama
Dönemle ilgili kaynakça bilgisini olgunlaştırma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çağdaş Türk edebiyatında edebi bir tür olarak eleştirinin seyrini incelemek, dönemin eleştirmenlerini tanımak, kullandıkları eleştirel yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak ve dönemin süreli yayınlarını tanımak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bir edebi tür olarak eleştiri, eleştiri ve şiir, öznel eleştiri ve şiir, örnek metinlerin incelenmesi, yeni eleştiri ve şiir, Türk edebiyatında şiir eleştirisi ve eleştirmenleri, dönemin eleştiri anlayışının değerlendirilmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çağdaş Türk edebiyatına genel bir bakış
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
2 |
Roman ve eleştiri
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
3 |
Roman ve eleştiri
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
4 |
Roman eleştirisi ve yöntemleri üzerine değerlendirmeler
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
5 |
Roman eleştirisi ve yöntemleri üzerine değerlendirmeler
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
6 |
Roman eleştirisi ve tarih
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
7 |
Roman eleştirisi ve psikanaliz
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
8 |
Ara sınav.
|
|
|
|
9 |
Çoğul disiplinli yaklaşımlar
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
10 |
Çoğul disiplinli yaklaşımlar |
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
11 |
Hikâye ve eleştiri
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
12 |
Hikâye eleştirileri ve eleştirmenleri üzerine değerlendirmeler
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
13 |
Edebi olaylarla ilgili eleştirilerin incelenmesi
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
14 |
Dönemin eleştiri anlayışının değerlendirilmesi
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
15 |
Dönemin eleştiri anlayışının değerlendirilmesi |
|
|
|
16/17 |
Final Sınavı
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Cem Yayınları, İstanbul 1994
Mehmet Rifat, Bizim Eleştirmenlerimiz, Türkiye İş Bankası Yay. İstanbul 2008
Abdullah Şengül, "Edebi Eleştiri", Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı, Ed. Dr. Ramazan Korkmaz, Grafiker Yay. Ankara 2007
Carlonı, Fılloux, Eleştiri Kuramları, Çev. Tahsin Yücel, Multılıngual Yay., İstanbul 2000.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. |
5 |
|
2 |
Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir.
|
5 |
|
3 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir.
|
5 |
|
4 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
|
4 |
|
5 |
Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder.
|
3 |
|
6 |
Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
|
4 |
|
7 |
Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
|
5 |
|
8 |
Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler.
|
4 |
|
9 |
Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir.
|
5 |
|
10 |
Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer.
|
5 |
|
11 |
Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir.
|
4 |
|
12 |
Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir.
|
4 |
|
13 |
Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır.
|
5 |
|
14 |
Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur.
|
5 |
|
15 |
Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur.
|
5 |
|
16 |
Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir.
|
5 |
|
17 |
Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur.
|
4 |
|
18 |
Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
5 |
|
19 |
Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. |
3 |
|
20 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 85 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|