Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Dini-tasavvufi Halk Edebiyatı

Dersin Kodu : TE 406

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ERMAN ARTUN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dini-tasavvufi edebiyatta şairin yetişmesi hakkında bilgi sahibi olunmaktadır.
Dini-tasavvufi halk edebiyatı ürünlerinin tahlilini yapabilmektedir.
Dini-tasavvufi halk edebiyatı temsilcilerinin eserleri hakkında bilgi sahibi olunmaktadır.
Dini-tasavvufi halk edebiyatında içerik hakkında bilgi sahibi olunmaktadır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dini-tasavvufi halk edebiyatının Anadolu´daki gelişimi ve Anadolu´daki önemli isimleri hakkında bilgi sahibi olmak.

Dersin İçeriği : Dini-tasavvufi edebiyatta biçim ve tür, Dini-tasavvufi edebiyatta üslûp, Dini-tasavvufi halk edebiyatı temsilcilerinin ortak anlatım özellikleri, Dini-tasavvufi halk edebiyatında anlatım şekilleri, anlatım kalıpları, Dini-tasavvufi halk edebiyatında anlam ve söz sanatlarıyla anlatım.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tasavvuf Teorileri Erman Artun, Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2008 Düz anlatım ve tartışma
2 Tasavvufun Anadolu´daki önemli temsilcileri Erman Artun, Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2008 Düz anlatım ve tartışma
3 Anadolu´da tasavvuf akımları, tarikatlar, zümreler ve kurumlar. Erman Artun, Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2008 Düz anlatım ve tartışma
4 Halk sufiliğinin Anadolu´da yeniden yapılanması. Erman Artun, Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2008 Düz anlatım ve tartışma
5 Tasavvufun toplum yaşamına etkisi Erman Artun, Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2008 Düz anlatım ve tartışma
6 Dini-tasavvufi edebiyatın Anadolu´da oluşumu ve gelişimi. Erman Artun, Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2008 Düz anlatım ve tartışma
7 Anadolu´da Türk edebiyatının yeniden yapılanması. Erman Artun, Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2008 Düz anlatım ve tartışma
8 Ara Sınav
9 Destani tarihler. Erman Artun, Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2008 Düz anlatım ve tartışma
10 Dini metinler. Erman Artun, Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2008 Düz anlatım ve tartışma
11 Menkabevi İslâm tarihi. Erman Artun, Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2008 Düz anlatım ve tartışma
12 Dini-destani metinler. Erman Artun, Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2008 Düz anlatım ve tartışma
13 Dini-tasavvufi edebiyat nesri. Erman Artun, Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2008 Düz anlatım ve tartışma
14 Genel tekrar. Erman Artun, Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2008 Düz anlatım ve tartışma
15 Genel tekrar. Erman Artun, Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı, Kitabevi Yay. İstanbul 2008 Düz anlatım ve tartışma
16/17 Yarıyıl Sonu Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Artun, Erman, Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı, Karahan Yayınları, Adana.
 Artun, Erman, Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yayınları, Adana.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. 4
2 Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir. 4
3 Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 4
4 Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 4
5 Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder. 5
6 Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 4
7 Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. 5
8 Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 4
9 Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 4
10 Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer. 5
11 Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 4
12 Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir. 4
13 Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 5
14 Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 5
15 Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 5
16 Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir. 5
17 Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 4
18 Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 4
19 Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. 4
20 Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 85
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.4
Dersin AKTS Kredisi: 3