Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer

Dersin Kodu : YLTBS-101

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HALİS ARIOĞLU
Prof.Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU
Prof.Dr. MENŞURE ÖZGÜVEN
Prof.Dr. HAKAN ÖZKAN
Prof.Dr. HASAN GÜLCAN
Prof.Dr. MÜJDE KOÇ
Prof.Dr. VEYİS TANSI
Prof.Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR
Prof.Dr. A.EMİN ANLARSAL
Prof.Dr. LEYLA SEZEN TANSI
Prof.Dr. SALİHA KIRICI
Doç.Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR
Doç.Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ SEZER SİNAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : The student is expected to gain proficiency in drawing on extant literature when formulating a research question and/or conducting research
Çalışmalarını yürütürken etik kuralları gözetir
Belirli bir bilimsel problemin çözümü için gerekli olan bilgileri derleyebilme, analiz edebilme ve yorumlama becerisi kazanır
Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri akademik bir makale şekline getirme becerisi kazanır
Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri bir topluluk karşısında en etkili biçimde sunabilme becerisi kazanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencileri belirli bir konuda literatür araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek; öğrencilerin bu araştırma sonucu derledikleri bilgileri sentezleyebilmelerini, yorumlayabilmelerini, sunabilmelerini ve tartışabilmelerini sağlamak

Dersin İçeriği : Seminer yüksek lisans programının zorunlu bir öğesidir. Literatür araştırmasıyla derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkili bir şekilde sunumunu kapsar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Yok Anlatım, tartışma
2 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Yok Anlatım, tartışma
3 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Yok Anlatım, tartışma
4 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Yok Anlatım, tartışma
5 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Yok Anlatım, tartışma
6 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Yok Anlatım, tartışma
7 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Yok Anlatım, tartışma
8 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Yok Anlatım, tartışma
9 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Yok Anlatım, tartışma
10 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Yok Anlatım, tartışma
11 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Yok Anlatım, tartışma
12 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Yok Anlatım, tartışma
13 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Yok Anlatım, tartışma
14 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Yok Anlatım, tartışma
15 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Yok Anlatım, tartışma
16/17 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık Yok Anlatım, tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   İlgili öğretim üyesi tarafından önerilen tüm materyaller
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 5 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 5
2 Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 5
3 Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 5
4 Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 5
5 Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. 5
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 5
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 5
8 Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. 4
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. 3
10 Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 5
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 0
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 0
13 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. 3
14 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 5 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 5 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6