Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
YLTLS-102 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RAMAZAN TUĞRUL OĞULATA Prof.Dr. OSMAN BABAARSLAN Doç.Dr. NİHAT ÇELİK Doç.Dr. EMEL CEYHUN SABIR Doç.Dr. PINAR DURU BAYKAL Doç.Dr. BELKIS ZERVENT ÜNAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. FÜSUN DOBA KADEM Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERİN MAVRUZ MEZARCIÖ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. 2) Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır 3) İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Seminer dersinin amacı öğrencinin bireysel olarak seçilen bir konu üzerine akademik araştırma yapabilme, araştırmayı makale düzeninde ve sunum olarak hazırlayabilme ve izleyicilerin önünde sunum yapabilme becerisi kazanmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Araştırma konusu seçimi, bilgi edinme ve araştırma yöntemleri, bilimsel değerlendirme yöntemleri, araştırma sonucunu makale ve sunum düzeninde hazırlama ve sunma |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tekstil Mühendisliği Bölümü Seminer Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
Ders notları ve referans kitaplardan ön okuma |
Sunum |
|
2 |
Konu seçimi |
Ders notları ve referans kitaplardan ön okuma |
Tartışma-değerlendirme |
|
3 |
Bilimsel araştırma yöntemleri |
Ders notları ve referans kitaplardan ön okuma |
Sunum-tartışma-değerlendirme |
|
4 |
Bilimsel araştırma yöntemleri |
Ders notları ve referans kitaplardan ön okuma |
Sunum-tartışma-değerlendirme |
|
5 |
Bilimsel araştırma yöntemleri |
Ders notları ve referans kitaplardan ön okuma |
Sunum-tartışma-değerlendirme |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntemleri |
Ders notları ve referans kitaplardan ön okuma |
Sunum-tartışma-değerlendirme |
|
7 |
Makale yazım teknikleri |
Ders notları ve referans kitaplardan ön okuma |
Rapor hazırlama |
|
8 |
Dönem ödevi |
Ders notları ve referans kitaplardan ön okuma |
Sunum-tartışma-değerlendirme |
|
9 |
Makale yazım teknikleri |
Ders notları ve referans kitaplardan ön okuma |
Sunum-tartışma-değerlendirme |
|
10 |
Makale yazım teknikleri |
Ders notları ve referans kitaplardan ön okuma |
Sunum-tartışma-değerlendirme |
|
11 |
Makale yazım teknikleri |
Ders notları ve referans kitaplardan ön okuma |
Sunum-tartışma-değerlendirme |
|
12 |
Sunum teknikleri |
Ders notları ve referans kitaplardan ön okuma |
Sunum-tartışma-değerlendirme |
|
13 |
Sunum teknikleri |
Ders notları ve referans kitaplardan ön okuma |
Sunum-tartışma-değerlendirme |
|
14 |
Sunum teknikler |
Ders notları ve referans kitaplardan ön okuma |
Sunum-tartışma-değerlendirme |
|
15 |
Genel konu tekrarı |
Ders notları ve referans kitaplardan ön okuma |
Araştırma bulgularının sunumu |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
Ders notları ve referans kitaplardan ön okuma |
Araştırma bulgularının sunumu |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil Mühendisliği lisans yeterliliklerine sahip olmak |
4 |
|
2 |
Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek |
5 |
|
3 |
Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavramak |
4 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek |
5 |
|
5 |
Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek |
4 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uzmanlık gerektiren sorunları çözümleyebilmek |
3 |
|
7 |
Tekstil Mühendisliği alanındaki bir sorunu çözümleyebilmek, sonuçlarını değerlendirebilmek ve bu sonuçları uygulayabilmek
|
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek
|
5 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek
|
5 |
|
10 |
Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek
|
4 |
|
11 |
Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek
|
4 |
|
12 |
Alanında kazandıkları bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
|
5 |
|
13 |
Alanında karşılaşabileceği karmaşık sorunlara, sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirebilmek |
3 |
|
14 |
İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek ve öğrenme sürecini planlayabilmek
|
3 |
|
16 |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek
|
4 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek
|
4 |
|
18 |
Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek
|
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|