|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İç Mekan Donatı İlişkisi |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM328 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. ÖZLEM ŞENYİĞİT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgiyi seçebilme, analiz edebilme ve deneysel tasarımlarla bilgiyi üretebilme İnsan, işlev ve biçim arasındaki ilişkiler ile mimaride kullanılan kavramları açıklama ve değerlendirme becerisi Mimari tasarımın aşamaları, mekânı kavrama ve oluşturulmasındaki temel öğeleri tanımlama ve yorumlayabilme İç mekan ve tefriş elemanları tasarlayabilme becerisi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
• İç mekan organizasyonuna yönelik bilgilerin aktarılması,
• İşlevsel değerlerin fiziksel ve psiko-sosyal gereksinmeler bağlamında tasarım ve kullanım sürecinde değerlendirme teknikleri ile analiz edilmesi,
• Öğrencinin iç mekan organizasyonunu programlama ve tasarlama becerilerinin geliştirilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
• Tanım ve kavramlar
• Farklı kültür ve/veya konut tiplerinde mekan türleri ve mekan kullanımlarının örnekler üzerinden değerlendirilmesi
• İnsan-eylem-biçim ilişkilerinin kullanıcı istek ve gereksinmelerine göre iç mekan analizi
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma
Dersin içeriği hakkında bilgi aktarımı |
Standart derslik teknolojileri,
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları |
Sözlü Sunum |
|
2 |
Mekan, algı, anlam, ergonomi tanım ve kavramları üzerine bilgi aktarımı
Tanım ve kavramlar hakkında öğrenciye araştırma ödevi verilmesi |
Standart derslik teknolojileri,
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları |
Sözlü Sunum
Ödev |
|
3 |
Tanım ve kavramlar üzerine örnek araştırmaların sunumu ve tartışılması |
Standart derslik teknolojileri, İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları |
İnceleme
Görsel / Sözlü Sunum |
|
4 |
İç mekan organizasyonunda ergonomik faktörler, donatı-mekan kurgusuna dair bilgilerin aktarılması |
Standart derslik teknolojileri, |
Yapısal Örnekler İnceleme
Görsel / Sözlü Sunum |
|
5 |
Ergonomik faktörler, donatı-mekan kurgusuna dair örnek araştırmaların sunumu ve tartışılması |
Standart derslik teknolojileri, İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları |
İnceleme
Görsel / Sözlü Sunum |
|
6 |
İnsan-eylem-biçim ilişkilerinin kullanıcı istek ve gereksinmelerine göre iç mekan analizinin yapılması
Öğrenciye iç mekan analizi için ödev verilmesi |
Standart derslik teknolojileri, İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları |
Yapısal Örnekler İnceleme
Görsel / Sözlü Sunum
Ödev |
|
7 |
Ara sınav |
|
|
|
8 |
İç mekan analizine dair örnek araştırmaların sunumu ve tartışılması |
Standart derslik teknolojileri |
Grup Çalışması / Tartışması/ Gösterim |
|
9 |
İç mekan analizine dair öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve tartışılması |
Standart derslik teknolojileri |
Eskiz Sunum
/ Tartışma |
|
10 |
Farklı kültürlerdeki konut tiplerinin örnekler üzerinden değerlendirilmesi
Öğrenciye örnek araştırması için ödev verilmesi |
Standart derslik teknolojileri,
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları |
Seminer
Ödev |
|
11 |
Örnek araştırmalarının sunumu ve tartışılması |
Standart derslik teknolojileri |
Grup Çalışması/ Tartışması/ Gösterim |
|
12 |
Örnek araştırmalarının sunumu ve tartışılması |
Standart derslik teknolojileri |
Grup Çalışması/ Tartışması/ Gösterim |
|
13 |
İşlevsel değerlerin fiziksel ve psiko-sosyal gereksinmeler bağlamında analiz edilebilmesi
Öğrenciye örnek araştırması için ödev verilmesi |
Standart derslik teknolojileri,
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları |
Seminer
Ödev |
|
14 |
Öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve tartışılması |
Standart derslik teknolojileri |
Eskiz Sunum
/ Tartışma |
|
15 |
Öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve tartışılması |
Standart derslik teknolojileri |
Eskiz Sunum
/ Tartışma |
|
16/17 |
Öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve tartışılması |
Standart derslik teknolojileri |
Eskiz Sunum
/ Tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Altınoluk, Ü., Binaların Yeniden Kullanımı, YEM Yayını, İstanbul, 1998.
Aytuğ, A., Mimaride Ergonomik Faktörler, Y.Ü. Yayını, İstanbul, 1989
Baytin, N., Konut Islak Mekanları, TÜBİTAK, YAE Yayın, No: 45, Ankara.
Ching, F.D.K., İç Mekan Tasarımı, YEM, 2007.
Erkan, N., Ergonomi, M.P.M. Yayınları 373, Ankara, 1988.
Mills, E.D., Planning, The Architect’S Handbook, Butterworths and Co.Ltd.,London, 1986.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Altınoluk Ü and Turgut, H., Istanbul’s New Housing Trends: Caught Between Global and Local, American Institute of Architect , 2003.
Gregotti, V., Inside Architecture, MIT Press, Massachusetts, 1996.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
2 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
5 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
5 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
5 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
4 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
5 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
5 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
3 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
1 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
4 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
4 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
5 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
5 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
3 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
5 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
5 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
2 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 58 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|