Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Pazarlama

Dersin Kodu : MG 315

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.A.BURAK NAKIBOĞLU
Arş.Gör. HATİCE DOĞAN SÜDAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Pazarlama kararlarını etkileyebilecek çevresel faktörleri belirleyebilir, stratejik pazarlama planı geliştirebilir ve uygulayabilir.
Pazarlama araştırmasının temellerini öğrenebilir.
Tüketici davranışları, karar verme mekanizmaları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörleri öğrenir.
Örgütsel pazarların özellikleri ve endüstriyel satın alma davranışının özelliklerini kavrar.
Etkin pazar bölümlemesinin esasları ve aşamaları hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama bilgi ve becerilerini geliştirmek ve karşılaşılan pazarlama fırsat ve problemlerini değerlendirerek en uygun pazarlama kararlarını almalarında yol göstermektir.

Dersin İçeriği : Bu ders pazarlamanın tanımı ve kapsamı, pazarlama çevresi, tüketici davranışları ve karar verme, örgütsel pazarlar ve satın alma, pazar hedeflemesi ve bölümlemesi, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma konularını içermektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Pazarlamanın Tanımı ve Gelişimi İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
2 Stratejik Planlama İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
3 Pazarlama Çevresi İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
4 Pazarlama Araştırması İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
5 Tüketici Davranışları ve Karar Verme İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
6 Örgütsel Pazarlar ve Satın Alma İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
7 Pazar Hedeflemesi ve Bölümlemesi (Segmentasyon) İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
8 Vize Sınavı Sınava hazırlık Yazılı Sınav
9 Ürün İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
10 Hizmet ve Kar Amacı Gütmeyen Örgüt Pazarlaması İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
11 Pazarlama Kanalları ve Dağıtım İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
12 Tutundurma (Promosyon) İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
13 Fiyatlama İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
14 İnternette Pazarlama İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
15 Küresel Pazarlama İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
16/17 Final Sınavı Sınava Hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım, Prof.Dr. Serap ÇABUK, Yar.Doç.Dr. İsmail YAĞCI, Nobel Kitabevi, ADANA
Diğer Kaynaklar  -


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. 3
2 Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. 3
3 Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. 2
4 Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. 4
5 Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. 4
6 Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. 4
7 İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. 3
8 Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme. 4
9 İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. 3
10 Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. 4
11 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. 5
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. 5
13 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. 5
14 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. 4
15 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. 4
16 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. 4
17 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 90
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.6
Dersin AKTS Kredisi: 4