|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Pazarlama |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 315 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.A.BURAK NAKIBOĞLU Arş.Gör. HATİCE DOĞAN SÜDAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Pazarlama kararlarını etkileyebilecek çevresel faktörleri belirleyebilir, stratejik pazarlama planı geliştirebilir ve uygulayabilir.
Pazarlama araştırmasının temellerini öğrenebilir.
Tüketici davranışları, karar verme mekanizmaları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörleri öğrenir.
Örgütsel pazarların özellikleri ve endüstriyel satın alma davranışının özelliklerini kavrar.
Etkin pazar bölümlemesinin esasları ve aşamaları hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama bilgi ve becerilerini geliştirmek ve karşılaşılan pazarlama fırsat ve problemlerini değerlendirerek en uygun pazarlama kararlarını almalarında yol göstermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders pazarlamanın tanımı ve kapsamı, pazarlama çevresi, tüketici davranışları ve karar verme, örgütsel pazarlar ve satın alma, pazar hedeflemesi ve bölümlemesi, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma konularını içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Pazarlamanın Tanımı ve Gelişimi |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
2 |
Stratejik Planlama |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
3 |
Pazarlama Çevresi |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
4 |
Pazarlama Araştırması |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
5 |
Tüketici Davranışları ve Karar Verme |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
6 |
Örgütsel Pazarlar ve Satın Alma |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
7 |
Pazar Hedeflemesi ve Bölümlemesi (Segmentasyon) |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
8 |
Vize Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Ürün |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
10 |
Hizmet ve Kar Amacı Gütmeyen Örgüt Pazarlaması |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
11 |
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
12 |
Tutundurma (Promosyon) |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
13 |
Fiyatlama |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
14 |
İnternette Pazarlama |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
15 |
Küresel Pazarlama |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım, Prof.Dr. Serap ÇABUK, Yar.Doç.Dr. İsmail YAĞCI, Nobel Kitabevi, ADANA
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
-
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
3 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
3 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
2 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
4 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
4 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
4 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
3 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
4 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
3 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
4 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
5 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
5 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
5 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
4 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
4 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
4 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 90 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|