Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer

Dersin Kodu : YLÇMS-102

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bir konuyu bireysel olarak araştırma ve sunma yeteneğini kazanmak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Lisansüstü eğitim-öğretim öğrencilerinin bilimsel bir konu üzerine detaylı araştırmalar yaparak yazılı bir çalışma ortaya koymalarını sağlamak

Dersin İçeriği : Lisansüstü eğitim-öğretim öğrencilerinin ders döneminde bilimsel bir konuyu incelenip irdelemeleri ve araştırmalar sonucu elde ettikleri verilerden oluşan sözlü sunulup değerlendirilecek ve yazılı bir metinden oluşacak çalışmanın ortaya konulması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf veya ilgili öğretim üyesinin ofisi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Seminer çalışması olarak hazırlanacak çalışma için bilimsel bir konu belirlenmesi Yok Yüz yüze
2 Literatür Çalışması Yapılması (Online veri tabanın incelenmesi, yazılı kaynakların araştırılması ) ilgili makalelerin ve kaynakların okunması Anlatım, tartışma
3 Literatür Çalışması Yapılması (Online veri tabanın incelenmesi, yazılı kaynakların araştırılması ) ilgili makalelerin ve kaynakların okunması Anlatım, tartışma
4 Literatür Çalışması Yapılması (Online veri tabanın incelenmesi, yazılı kaynakların araştırılması ) ilgili makalelerin ve kaynakların okunması Anlatım, tartışma
5 Literatür Çalışması Yapılması (Online veri tabanın incelenmesi, yazılı kaynakların araştırılması ) ilgili makalelerin ve kaynakların okunması Anlatım, tartışma
6 Literatür Çalışması Yapılması (Online veri tabanın incelenmesi, yazılı kaynakların araştırılması ) ilgili makalelerin ve kaynakların okunması Anlatım, tartışma
7 Literatür Çalışması Yapılması (Online veri tabanın incelenmesi, yazılı kaynakların araştırılması ) ilgili makalelerin ve kaynakların okunması Anlatım, tartışma
8 (Gerekiyor ise) Laboratuvar çalışmaları ve çalışılan konu üzerine gözlemler yapılması Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi Anlatım, tartışma
9 (Gerekiyor ise) Laboratuvar çalışmaları ve çalışılan konu üzerine gözlemler yapılması Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi Anlatım, tartışma
10 (Gerekiyor ise) Laboratuvar çalışmaları ve çalışılan konu üzerine gözlemler yapılması Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi Anlatım, tartışma
11 (Gerekiyor ise) Laboratuvar çalışmaları ve çalışılan konu üzerine gözlemler yapılması Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi Anlatım, tartışma
12 Yapılan literatür araştırmaları, laboratuvar çalışmaları ve gözlemler sonucu elde edilen verilerin derlenmesi, değerlendirilmesi ve yazılı metin haline getirilmesi Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi Anlatım, tartışma
13 Yapılan literatür araştırmaları, laboratuvar çalışmaları ve gözlemler sonucu elde edilen verilerin derlenmesi, değerlendirilmesi ve yazılı metin haline getirilmesi Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi Anlatım, tartışma
14 Yapılan literatür araştırmaları, laboratuvar çalışmaları ve gözlemler sonucu elde edilen verilerin derlenmesi, değerlendirilmesi ve yazılı metin haline getirilmesi Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi Anlatım, tartışma
15 Yapılan literatür araştırmaları, laboratuvar çalışmaları ve gözlemler sonucu elde edilen verilerin derlenmesi, değerlendirilmesi ve yazılı metin haline getirilmesi Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi Anlatım, tartışma
16/17 Yapılan literatür araştırmaları, laboratuvar çalışmaları ve gözlemler sonucu elde edilen verilerin derlenmesi, değerlendirilmesi ve yazılı metin haline getirilmesi Referans alınabilecek ilgili çalışmaların incelenmesi Anlatım, tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kitaplar ve ders notları
Diğer Kaynaklar  Veritabanları ve süreli yayınlar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 8 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 5
2 Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 4
3 Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 5
4 Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 5
5 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 4
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 5
8 Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 3
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 5
11 Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 5
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 4
13 Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 4
14 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 10 80
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5