Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : YLÇM-204

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 10

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK
Prof.Dr. GALİP SEÇKİN
Prof.Dr. BELGİN BAYAT
Prof.Dr. FUAT BUDAK
Prof.Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU
Prof.Dr. OLCAYTO KESKİNKAN
Doç.Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİRERSU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZELİHA SELEK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURAN YILMAZ
Öğr.Gör.Dr. NİLGÜN SULTAN YÜCEER
Öğr.Gör.Dr. BÜLENT SARI
Öğr.Gör.Dr. DEMET KALAT
Öğr.Gör.Dr. A.AZRABİLGİN PEHLİVANOĞLU
Prof.Dr. AHMET YÜCEER

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Problem çözme konusunda ki aşamaları uygular
2.Özel bir konuda araştırma yapar
3.Araştırdığı konuyu uzman yada uzman olmayan gruplara sunar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tez çalışması doğrultusunda güncel bilgi birikimini oluşturmak.

Dersin İçeriği : Tez çalışmasının kapsamı doğrultusunda literatür taraması, güncel bilgi birikimi oluşturulması ve laboratuvar çalışmaları yapılması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf veya dersi veren öğretim üyesinin ofisi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tez ve seminer çalışmasının kapsamı doğrultusunda literatür taraması yapılması hakkında bilgi verilmesi Yok. Yüz yüze, bireysel araştırma.
2 Tez ve seminer çalışmasının kapsamı doğrultusunda literatür taraması yapılması hakkında bilgi verilmesi Yok. Araştırma.
3 Tez ve seminer çalışmasının kapsamı doğrultusunda literatür taraması yapılması hakkında bilgi verilmesi Yok. Araştırma.
4 Tez ve seminer çalışmasının kapsamı doğrultusunda literatür taraması yapılması hakkında bilgi verilmesi Yok. Araştırma.
5 Tez ve seminer çalışması hazırlanması sırasında güncel bilgi birikiminin oluşturması, gözlemlerin ve laboratuvar çalışmalarının yapılması hakkında detaylı bilgi verilmesi .Literatür taraması Veri/Bilgi değerlendirme
6 Tez ve seminer çalışması hazırlanması sırasında güncel bilgi birikiminin oluşturması, gözlemlerin ve laboratuvar çalışmalarının yapılması hakkında detaylı bilgi verilmesi .Literatür taraması Veri/Bilgi değerlendirme
7 Tez ve seminer çalışması hazırlanması sırasında güncel bilgi birikiminin oluşturması, gözlemlerin ve laboratuvar çalışmalarının yapılması hakkında detaylı bilgi verilmesi .Literatür taraması Veri/Bilgi değerlendirme
8 Tez ve seminer çalışması hazırlanması sırasında güncel bilgi birikiminin oluşturması, gözlemlerin ve laboratuvar çalışmalarının yapılması hakkında detaylı bilgi verilmesi .Literatür taraması Veri/Bilgi değerlendirme
9 Tez ve seminer çalışması hazırlanması sırasında güncel bilgi birikiminin oluşturması, gözlemlerin ve laboratuvar çalışmalarının yapılması hakkında detaylı bilgi verilmesi .Literatür taraması Veri/Bilgi değerlendirme
10 Tez ve seminer çalışması kapsamında yapılacak çalışmaların derlenmesi, değerlendirilmesi ve sonuçların yorumlanmasına ilişkin çalışılması .Literatür taraması Veri/Bilgi değerlendirme
11 Tez ve seminer çalışması kapsamında yapılacak çalışmaların derlenmesi, değerlendirilmesi ve sonuçların yorumlanmasına ilişkin çalışılması .Literatür taraması Veri/Bilgi değerlendirme
12 Tez ve seminer çalışması kapsamında yapılacak çalışmaların derlenmesi, değerlendirilmesi ve sonuçların yorumlanmasına ilişkin çalışılması .Literatür taraması Veri/Bilgi değerlendirme
13 Tez ve seminer çalışması kapsamında yapılacak çalışmaların derlenmesi, değerlendirilmesi ve sonuçların yorumlanmasına ilişkin çalışılması .Literatür taraması Veri/Bilgi değerlendirme
14 Tez ve seminer çalışması kapsamında yapılacak çalışmaların derlenmesi, değerlendirilmesi ve sonuçların yorumlanmasına ilişkin çalışılması .Literatür taraması Veri/Bilgi değerlendirme
15 Tez ve seminer çalışması kapsamında yapılacak çalışmaların derlenmesi, değerlendirilmesi ve sonuçların yorumlanmasına ilişkin çalışılması .Literatür taraması Veri/Bilgi değerlendirme
16/17 Tez ve seminer çalışması kapsamında yapılacak çalışmaların derlenmesi, değerlendirilmesi ve sonuçların yorumlanmasına ilişkin çalışılması .Literatür taraması Veri/Bilgi değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notları
Diğer Kaynaklar  İlgili veritabanları
 Akademik yayınlar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 10 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 4
2 Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 3
3 Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 5
4 Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 5
5 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 4
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 5
8 Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 5
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 5
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 5
11 Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 5
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 4
13 Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 4
14 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 5 65
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 8 104
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 8 80
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 254
Toplam İş Yükü / 25 (s): 10.16
Dersin AKTS Kredisi: 10