|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Üretim Planlama ve Kontrol |
|
Dersin Kodu |
: |
EMG28 707 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ARZU UZUN Doç.Dr. SELÇUK ÇOLAK Dr.Öğr. ÜyesiDr. B.GÜLSÜN NAKIBOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Üretim süreçlerini, alt evreleri ile birlikte analiz eder Malzeme akışı, üretim değişkenleri gibi faktörleri dikkate alarak ekonomik bir imalat tasarımı oluşturur
Üretim sistemleri, üretim faktörleri, üretim yöntemleri konularında bilgi sahibi olur Talep tahmini, envanter yönetimi, üretim planlama konularına ait prensip ve yöntemleri öğrenir Proje yönetimi ve alt süreçleri hakkında bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Uzaktan |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bir üretim sistemini etkin, verimli, rekabetedebilir ve işlevsel kılmak amacıyla verilmesi gereken operasyonel ve taktiksel kararları destekleyen bilimsel yaklaşımı ve ilgili yöntemleri aktarmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Üretim Planlamasının Tanımı, Önemi ve Temel ilkeleri, Satış Tahminleri ve Zaman Seri Analizi, Ana Üretim Planı Toplu Üretim Planlama ve Yöntemleri, Üretim Kontrol Sisteminin Yapısı konularını içerir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Internet üzerinden |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Talep Tahmini |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
2 |
Talep Tahmini |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
3 |
Envanter Yönetimi |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
4 |
Envanter Yönetimi |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
5 |
Toplu Üretim Planlaması |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
6 |
Toplu Üretim Planlaması |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
7 |
Üretim Çizelgeleme |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
8 |
Vize sınavı |
Sınava yönelik çalışma |
Sınav |
|
9 |
Kaynak Planlama |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
10 |
Kaynak Planlama |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
11 |
Kaynak Planlama |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
12 |
Malzeme İhtiyaç Planlaması |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
13 |
Malzeme İhtiyaç Planlaması |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
14 |
Proje Yönetimi |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
15 |
Proje Yönetimi |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
16/17 |
Dönem Sonu Sınavı |
Sınava yönelik çalışma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Üretim Yönetimi Süreçleri ve Tedarik Zincirleri, L.J. Krajewski, L.P.Ritzman, M.K.Malhotra, Nobel YAyınları, 2013
OPERATIONS MANAGEMENT J.Heizer, B.Render,9th edition,Prentice Hall,2009
Ders notları
OPERATIONS MANAGEMENT W.J. Stevenson, tenth edition,McGraw-Hill Irwin Pub.,New York,2009
OPERATIONS MANAGEMENT for Competitive Advantage R.Chase, R.Jacobs,N.Aquliano,10th edition, McGraw-Hill Irwin Pub.,New York,2010
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üretim Yönetimi ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama |
4 |
|
2 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklama |
5 |
|
3 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme |
4 |
|
4 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama |
4 |
|
5 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşma |
3 |
|
6 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma |
5 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
8 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme |
3 |
|
9 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma |
4 |
|
10 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama |
5 |
|
11 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma |
5 |
|
12 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
32 |
32 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
36 |
36 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|