|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri |
|
Dersin Kodu |
: |
EMG28 701 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SELÇUK ÇOLAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilişim Sistemlerini açıklar Bilişim sistemlerinin işletmelerdeki önemini ve uygulama alanlarını açıklar Web progamlama dillerini kullanarak bir işletmenin amacına uygun etkileşimli ve etkin web sitesi tasarımı yapar Bir işletmenin amacına uygun web sitesinin veri tabanı tasarımını ve web sitesi ile veri tabanı bağlantılarını yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Uzaktan |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencileri teknolojik ve yönetimsel faktörler konularında yetkin hale getirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste bilişim sistemlerinin analizi, tasarımı, geliştirilmesi ve uygulanması ile ilgili teknik ve araçların üzerinde durulacaktır.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Internet üzerinden |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri – Temel Kavramlar |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
2 |
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri – Temel Kavramlar |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
3 |
Donanım Yönetimi |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
4 |
Donanım Yönetimi |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
5 |
Yazılım Yönetimi |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
6 |
Ağ Topolojileri ve İnternet Teknolojileri |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
7 |
Ağ Topolojileri ve İnternet Teknolojileri |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
8 |
Vize sınavı |
Sınava yönelik çalışma |
Sınav |
|
9 |
Web Tasarımı |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
10 |
Bilişim ve Elektronik Ticaret |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
11 |
Bilişim ve Elektronik Ticaret |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
12 |
Veri Tabanı Yönetimi |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
13 |
Veri Tabanı Yönetimi |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
14 |
Microsoft Access |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
15 |
Yapısal Sorgu Dili |
İlgili konunun okunması |
Sanal sınıf ders anlatımı, soru-cevap |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
Sınava yönelik çalışma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Modern Database Management, 8th Edition, by J. A. Hoffer, M. B. Prescott and F. R. McFadden
Management Information Systems, Managing the Digital Firm, K C. Laudon and J. P. Laudon,
Veritabanı Mantığı, Kerem Köseoğlu
Power Programming with VBA/Excel, S. Chapra
Ders slaytları ve notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üretim Yönetimi ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama |
3 |
|
2 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklama |
3 |
|
3 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme |
5 |
|
4 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama |
4 |
|
5 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşma |
4 |
|
6 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma |
5 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
8 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme |
4 |
|
9 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma |
5 |
|
10 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama |
4 |
|
11 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma |
4 |
|
12 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
25 |
25 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|