Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
YLFKS-102 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HAMİDE KAVAK Prof.Dr. METİN ÖZDEMİR Prof.Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU Doç.Dr. FARUK KARADAĞ Prof.Dr. İSA DUMANOĞLU Doç.Dr. H.MUSTAFA KANDIRMAZ Doç.Dr. SÜLEYMAN ÇABUK Dr.Öğr. ÜyesiDr. ŞADİ YILMAZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ZEKİ KURT Doç.Dr. MEHMET KARAKILÇIK Dr.Öğr. ÜyesiDr. BERRİN ÖZDEMİR Doç.Dr. CEBRAİL GÜMÜŞ Prof.Dr. SÜLEYMAN GÜNGÖR Prof.Dr. RAMAZAN ESEN Prof.Dr. ZEHRA YEĞİNGİL Prof.Dr. VEDAT PEŞTEMALCI Prof.Dr. BEKİR ÖZÇELİK Prof.Dr. EDA EŞKUT Prof.Dr. AYŞE POLATÖZ Prof.Dr. YÜKSEL UFUKTEPE Prof.Dr. AYSUN AKYÜZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fiziiğin herhangi bir alanında bilimsel çalışma yapma ve elde edilen sonuçları bilimsel tekniklere göre sunma becerisi kazandırmaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Seminer konusu bellirme ve sunuma hazırlama
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fizik Bölümü Seminer Odası
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sunum teknikleri hakkında genel bilgi |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
2 |
Sunum teknikleri hakkında genel bilgi |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
3 |
Seminer konusu ile ilgili ön çalışmanın yapılması |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
4 |
Seminer konusunun belirlenmesi |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
5 |
Kaynak Taraması |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
6 |
Kaynak Taraması |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
7 |
Kaynak Taraması |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
8 |
Problem analizi |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
9 |
Problem analizi |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
10 |
Problem analizi |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
11 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
12 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
13 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
14 |
Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
15 |
Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
16/17 |
Seminer sunumu |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar |
5 |
|
3 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
5 |
|
4 |
Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
5 |
|
5 |
Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer |
5 |
|
6 |
Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
5 |
|
7 |
Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
4 |
|
8 |
Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
3 |
|
9 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
4 |
|
10 |
Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
3 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
4 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
1 |
|
13 |
Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
2 |
|
14 |
Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
1 |
|
15 |
Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
2 |
|
16 |
Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|