Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Takım Sporları (Hentbol)

Dersin Kodu : SYB229

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman MEHMET BİLBEK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hentbol oyunun tanımı, eğitsel değeri, tarihi, dünyada ve Türkiyedeki gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
Hentbol oyun kuralları, temel ve bireysel teknik becerileri uygulayıp anlatır
Bireysel ve grup savunma - hücum taktiğini uygulayıp anlatır
Bireysel savunma ve Savunmada grup taktiğini ve Savunma çeşitlerini uygulayıp anlatır
Kaleci temel teknik uygulamalarını öğrenir ve davranışlarını uygular
Takım savunma ve hücum taktik becerilerini uygular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : SYB229 Takım Sporları (Hentbol)

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Hentbol oyununun kuralları ile öğrenilmesi ve bireysel teknik ve becerilerinin kazanılması

Dersin İçeriği : Hentbol Oyun Kuralları ve Teknik-Taktik Beceriler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : BESYO derslik, spor salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hentbol oyunun tanımı, tarihi, dünyada ve Türkiyedeki gelişimi, İlgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
2 TEMEL TEKNİK; Top tutma ve pas (Temel pas, bilekten pas, sıçrayarak pas) Uygulama Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi
3 TEMEL TEKNİK; Pas (Alttan pas, arkadan pas, ense pası ve özel paslar) Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi
4 TEMEL TEKNİK; Kale atışları çeşitleri temel atışlar Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
5 TEMEL TEKNİK; Sıçrayarak atış, düşerek atış Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi
6 TEMEL TEKNİK; Top sürme ve aldatmalar Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
7 TEMEL TEKNİK; Bireysel Savunma Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
8 ARA SINAV Sınav hazırlığı Yazılı-uygulama
9 TEMEL TEKNİK; Kaleci temel teknikleri Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
10 GRUP TAKTİĞİ; Savunmada grup taktiği Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
11 GRUP TAKTİĞİ; Hücumda grup taktiği Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
12 TAKIM TAKTİĞİ; Savunmada takım taktiği Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
13 TAKIM TAKTİĞİ, Hücumda takım taktiği Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
14 TAKIM TAKTİĞİ, Azlıkta-çoklukta hücum ve savunma Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
15 GENEL TEKRAR Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
16/17 FİNAL SINAVI Sınav hazırlığı Yazılı-uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sevim.Y Hentbol Teknik-Taktik-Kondisyon Nobel Yayınevi ANKARA 2002
 Taşkıran,Y.,Demirdizen,A.,Çetin,E.,Hentbolde Temel Eğitim,Yayıncı Yayınları,Kocaeli,2002
 THF Oyun kuralları ve Sicil – Lisans Yönetmeliği
 Dorak, F. Hentbolde Bireysel Hücum Ve Savunma. İzmir: bilim ofset 1994
 Buamberger,J, Hentbol Oynayarak Öğrenme Daha İyi Oynama, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1998
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 5
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 4
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 4
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 4
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 4
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 4
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 4
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 3
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 3
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 3
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 4
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 4
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 3
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 4
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 5
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 4 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 116
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.64
Dersin AKTS Kredisi: 5