Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Beşeri Sermaye Ekonomisi |
|
Dersin Kodu |
: |
PF 408 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SONERYAKAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Beşeri sermayenin ekonomik gelişme açısından önemini anlar 2.Beşeri sermaye ve ekonomik gelişme arasındaki ilişkiyi tespit eder 3.Beşeri sermaye düzeyinin geliştirilmesine yönelik politikaları açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı; beşeri sermayenin ekonomik büyüme, kalkınma, gelir dağılımı üzerindeki etkilerini açıklamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Beşeri sermaye ve ekonomik büyüme ilişkisi, Beşeri sermayenin kalkınma sürecindeki rolü, Beşeri sermayeye yönelik vergisel teşvikler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte tarafından belirlenecek derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Beşeri sermaye ve ekonomik büyüme ilişkisi |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
2 |
Beşeri sermaye ve ekonomik büyüme ilişkisi |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
3 |
Beşeri sermaye ve ekonomik büyüme ilişkisi |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
4 |
Beşeri sermayenin kalkınma sürecindeki rolü |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
5 |
Beşeri sermayenin kalkınma sürecindeki rolü |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
6 |
Beşeri sermaye ve dış ticaret |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
7 |
Beşeri sermaye ve dış ticaret |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
8 |
Vize sınavı |
|
|
|
9 |
Beşeri sermaye ve verimlilik |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
10 |
Beşeri sermayeye yönelik vergisel teşvikler |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
11 |
Beşeri sermaye ve uluslararası rekabet gücü |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
12 |
Beşeri sermaye ve gelir dağılımı ilişkisi |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
13 |
Beşeri sermaye ve yoksulluk ilişkisi |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
14 |
Türkiyede beşeri sermayenin gelişim süreci |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
15 |
Türkiyede beşeri sermayenin gelişim süreci |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
1 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
2 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
1 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
3 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
1 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
1 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
3 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
1 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
1 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
1 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
1 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|