|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Eğitim (Güreş) |
|
Dersin Kodu |
: |
AB 127 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman ALİ GÖKDOĞAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci, Antrenörün rolünü, iletişim becerileri konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Güreş öğretme metodolojisinda Öğretme stilleri konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Güreş öğretme metodolojisinde Öğretme metotları konusunu bilir, açıklar ve uygular .
Öğrenci, Güreş öğretme metodolojisinde Pratik uygulamalar konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci,Turnuva Oyuncuları için Strateji ve taktiklerinde Müsabakayı etkileyen faktörler konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci Müsabakalar için Strateji ve taktikler konusunu bilir, açıklar ve uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Güreşin özelliği, yapısı, sistemleri ve alıştırmalarını kavratıp, bilgi sahibi yapmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi ve konuşma
Serbest ve Greko-romen güreşte temel duruş ve tutuşları öğrenir
Ayakta yapılan Tek dalma tekniklerini öğrenir.
Ayakta yapılan Çift dalma tekniklerini öğrenir.
Ayakta yapılan Tek kol tekniklerini öğrenir.
Ayakta yapılan Salto ve Süpleks tekniklerini öğrenir
Ayakta yapılan Çangal ve Yanbaş tekniklerini öğrenir
Dana bağı ve Çipe teknilerinin öğrenimi.
Tek ve çift dalma tekniklerinde atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir.
Tekkol ve Kafakol tekniklerinin atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir.
Salto ve Süpleks tekniklerinin atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir.
Çangal ve Yanbaş tekniklerinin atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Güreş salonu
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin işlenis biçimi hakkında genel bilgi ve konuşma
|
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
2 |
Serbest ve Greko-romen güreşte temel duruş ve tutuşların öğrenimi.
|
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
3 |
Ayakta yapılan Tek dalma tekniklerinin öğrenimi, |
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
4 |
Ayakta yapılan Çift dalma tekniklerinin öğrenimi,
|
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
5 |
Ayakta yapılan Tek kol tekniklerinin öğrenimi,
|
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
6 |
Ayakta yapılan Salto ve Supleks tekniklerinin öğrenimi,
|
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
7 |
Ayakta yapılan Çangal ve Yanbaş tekniklerinin öğrenimi,
|
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
8 |
Vize |
Vize |
Vize |
|
9 |
Dana bağı ve çipe tekniklerini öğrenimi |
ISINMA |
Teori ve pratik
|
|
10 |
Tek ve Çift dalma tekniklerinde atak ve kontraatak çalışmalarının öğrenimi |
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
11 |
Tek kol ve Kafa kol tekniklerinde atak ve kontraatak çalışmalarının öğrenimi |
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
12 |
Salt ve Supleks tekniklerinde tekniklerinde atak ve kontraatak çalışmalarının öğrenimi |
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
13 |
Çangal ve Yanbaş tekniklerinde atak ve kontraatak çalışmalarının öğrenimi |
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
14 |
Genel tekrar |
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
15 |
Genel tekrar |
ISINMA |
ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavı |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Acak Mehmet, Acak Mahmut. Güreş Öğreniyorum. Malatya.Kubbe Yayıncılık.2001
Gökdemir K. Güreş Antrenmanının Bilimsel Temelleri. Ankara. Poyraz Ofset. 2000
Pehlivan D.A. Çağdaş serbest Güreş Teknikleri. Ankara. Genel Müdürlük Yayınları.1984.
Türk ve Dünya Güreşi. Ankara. Türk Güreş Vakfı Yayınları.1995.
Yıldırım E. Güreşte Yeni Eğitimin İlmi Ve Metodik temelleri. Ankara. Uzman Matbacılık.1977
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
2 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
2 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
2 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
2 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
2 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
3 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
2 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
3 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
3 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
2 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
2 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
3 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
2 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
3 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
3 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
2 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|