Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Eğitim (Güreş)

Dersin Kodu : AB 127

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ALİ GÖKDOĞAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci, Antrenörün rolünü, iletişim becerileri konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Güreş öğretme metodolojisinda Öğretme stilleri konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Güreş öğretme metodolojisinde Öğretme metotları konusunu bilir, açıklar ve uygular .
Öğrenci, Güreş öğretme metodolojisinde Pratik uygulamalar konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci,Turnuva Oyuncuları için Strateji ve taktiklerinde Müsabakayı etkileyen faktörler konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci Müsabakalar için Strateji ve taktikler konusunu bilir, açıklar ve uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Güreşin özelliği, yapısı, sistemleri ve alıştırmalarını kavratıp, bilgi sahibi yapmak.

Dersin İçeriği : Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi ve konuşma Serbest ve Greko-romen güreşte temel duruş ve tutuşları öğrenir Ayakta yapılan Tek dalma tekniklerini öğrenir. Ayakta yapılan Çift dalma tekniklerini öğrenir. Ayakta yapılan Tek kol tekniklerini öğrenir. Ayakta yapılan Salto ve Süpleks tekniklerini öğrenir Ayakta yapılan Çangal ve Yanbaş tekniklerini öğrenir Dana bağı ve Çipe teknilerinin öğrenimi. Tek ve çift dalma tekniklerinde atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir. Tekkol ve Kafakol tekniklerinin atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir. Salto ve Süpleks tekniklerinin atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir. Çangal ve Yanbaş tekniklerinin atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve Güreş salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin işlenis biçimi hakkında genel bilgi ve konuşma ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
2 Serbest ve Greko-romen güreşte temel duruş ve tutuşların öğrenimi. ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
3 Ayakta yapılan Tek dalma tekniklerinin öğrenimi, ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
4 Ayakta yapılan Çift dalma tekniklerinin öğrenimi, ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
5 Ayakta yapılan Tek kol tekniklerinin öğrenimi, ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
6 Ayakta yapılan Salto ve Supleks tekniklerinin öğrenimi, ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
7 Ayakta yapılan Çangal ve Yanbaş tekniklerinin öğrenimi, ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
8 Vize Vize Vize
9 Dana bağı ve çipe tekniklerini öğrenimi ISINMA Teori ve pratik
10 Tek ve Çift dalma tekniklerinde atak ve kontraatak çalışmalarının öğrenimi ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
11 Tek kol ve Kafa kol tekniklerinde atak ve kontraatak çalışmalarının öğrenimi ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
12 Salt ve Supleks tekniklerinde tekniklerinde atak ve kontraatak çalışmalarının öğrenimi ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
13 Çangal ve Yanbaş tekniklerinde atak ve kontraatak çalışmalarının öğrenimi ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
14 Genel tekrar ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
15 Genel tekrar ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
16/17 Final sınavı Final sınavı Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Acak Mehmet, Acak Mahmut. Güreş Öğreniyorum. Malatya.Kubbe Yayıncılık.2001
 Gökdemir K. Güreş Antrenmanının Bilimsel Temelleri. Ankara. Poyraz Ofset. 2000
 Pehlivan D.A. Çağdaş serbest Güreş Teknikleri. Ankara. Genel Müdürlük Yayınları.1984.
 Türk ve Dünya Güreşi. Ankara. Türk Güreş Vakfı Yayınları.1995.
 Yıldırım E. Güreşte Yeni Eğitimin İlmi Ve Metodik temelleri. Ankara. Uzman Matbacılık.1977
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 2
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 2
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 2
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 2
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 2
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 3
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 2
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 3
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 3
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 2
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 2
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 3
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 2
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 3
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 2
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6