Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Alan Bilgisi Seçmeli Dersi 3 (Masa Tenisi)

Dersin Kodu : YBS338

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman SUNAY ATAKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dünyada ve Türkiye´de Masa Tenisi´nde kullanılan sistemleri açıklar.
Ayaklar ile Kol koordinasyonu sağlar.
Masa Tenisinde temel vuruşları yapar ve uygular.
Masa Tenisinde vuruş tekniklerinin öğreniminde basamaklamaları kullanır.
Masa Tenisinde antrenman metotlarını kullanır.
Masa Tenisinde oyun kurallarını açıklar.
Masa Tenisi oyunu için taktik geliştirir ve uygular.
Karşıdan gelen topun yönünü değiştirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Masa Tenisinin kurallarını öğrenmek, Masa Tenisinde teknik ve taktik becerilerini kazanmak.

Dersin İçeriği : Tarihçe. Vuruş teknikleri. Ayak çalışmaları ve çalışmalar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik/Spor salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dünya’da masa tenisinin gelişimi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
2 Türkiye’de masa tenisinin gelişimi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
3 Kullanılan malzemelerin ebatları ve özellikleri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
4 Masa Tenisinde ilk adım Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
5 Temel duruş, bekleme pozisyonları Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
6 Ayak çalışmaları Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
7 Forhand tekniğinin öğretimi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
8 VİZE
9 Beckhand tekniğinin öğretimi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
10 Servis kuralı ve servis atışı Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
11 Oyun kuralları Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
12 Forhand Kesik (chop) tekniğinin öğretimi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
13 Beckhan Kesik (chop) tekninin öğretimi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
14 Hızlandırılmış sistem Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
15 Hızlandırılmış sistem Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
16/17 FİNAL SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Masa Tenisi Güven ERDİL
 Level 1 Coaching Manual
 Veliddin KIRLI, Spor ve Masa Tenisi, İstanbul 2007
 S.ATAKAN M.ATAKAN Adım Adım Masa Tenisi ADANA 2011
 www.ittf.com
  www.ettu.com
 www.masatenisi.org
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 2
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 2
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 3
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 3
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 3
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 4
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 4
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 1
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 4
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 3
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 5
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 4
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 2
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 2
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 2
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 1
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 1
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 1
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 116
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.64
Dersin AKTS Kredisi: 5