|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bireysel Sporlar2 (Atletizm) |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB228 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman TURAN ARI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tarihsel süreç içerisinde atletizmin gelişimini açıklar Atletizmin sınıflandırılmalarını açıklar Atlama teknikleri hakkında bilgi sahibi olur Kısa, orta ve uzun mesafe koşularının tekniklerini açıklar Yüksek atlama, uzun atlama, üç adım atlama ve sırıkla atlamam tekniklerini açıklar Sürat koşularında çıkış tekniklerini açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı atletizm hakkında genel bilgi sağlamak, atlamalar ve koşular ile ilgili bilgi vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Koşular,Atlamalar,Atmalar,Bayrak Koşuları,Sportif Yürüyüş |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Saha |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Atletizm tanımı ve sınıflandırılması |
uygulama |
Anlatım,gösterim,uygulama |
|
2 |
Sürat Koşuları ve çıkış şekilleri |
uygulama |
Anlatım,gösterim,uygulama |
|
3 |
Gülle Atma Teknikleri |
uygulama |
Anlatım,gösterim,uygulama |
|
4 |
Uzun Atlama Teknikleri |
uygulama |
Anlatım,gösterim,uygulama |
|
5 |
Engelli Koşular ve Teknikleri |
uygulama |
Anlatım,gösterim,uygulama |
|
6 |
Disk Atma ve Teknikleri |
uygulama |
Anlatım,gösterim,uygulama |
|
7 |
Sırıkla Yüksek Atlama ve Teknikleri |
uygulama |
Anlatım,gösterim,uygulama |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava Hazırlık |
Uygulama |
|
9 |
Çekiç Atma ve Teknikleri |
Uygulama |
Uygulama |
|
10 |
Üç Adım Atlama ve Teknikleri |
uygulama |
Anlatım,gösterim,uygulama |
|
11 |
Cirit Atma ve Teknikleri |
uygulama |
Anlatım,gösterim,uygulama |
|
12 |
Orta ve Uzun Mesafe Koşuları ve Çoklu Yarışmalar |
uygulama |
Anlatım,gösterim,uygulama |
|
13 |
Yüksek Atlama ve Teknikleri |
uygulama |
Anlatım,gösterim,uygulama |
|
14 |
Bayrak Koşuları ve Teknikleri ve Sportif Yürüyüş Teknikleri |
uygulama |
Anlatım,gösterim,uygulama |
|
15 |
Bayrak Koşuları ve Teknikleri ve Sportif Yürüyüş Teknikleri |
uygulama |
Anlatım,gösterim,uygulama |
|
16/17 |
Final |
sınava hazırlık |
Uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Demir, M., Koşular, Atmalar, Atlamalar, Nobel yay, Ankara, 2005.
İşler M., Koşular, Atlamalar ve Atmalar, Bağırgan yay, Ankara, 1997
Güreş, A., Orta-Uzun Mesafe ve Yürüyüş, Atletizm Federasyonu yay, Ankara, 2008
Demirci, A., Atletizm Öğretimi (Atlamalar), Nobel yay, Ankara, 2003.
Yüksel, C., Sürat ve Engelli Koşularda Antrenman, Bağırgan yay, Ankara, 2002.
Demirci, A., Atletizm Öğretimi (Atmalar), Nobel yay, Ankara, 2003.
Candan, N., Atlamalar, Atletizm Federasyonu yay, Ankara, 2009.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
0 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
0 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
1 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
0 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
0 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
2 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
0 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
0 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
5 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
0 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
0 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
1 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
1 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
0 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|