Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bireysel Sporlar 1 (Yüzme)

Dersin Kodu : SYB116

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman L.TOLGA ÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel Yüzme Tekniklerini kullanarak yüzer
Temel eğitimde kullanılan araç gereçleri tanır
Havuz kullanım kurallarını ve çalışma düzenini kavrar
Yüzme öğretim basamaklamalarını bilir
Yüzmede uygulanan yarışma kurallarını bilir
Yüzmenin hayati öneme sahip olduğunun farkına varır
Yüzme tesislerini tanır ve tesis özelliklerini bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sportif etkinliklerden biri olarak temel yüzme becerilerinin sergilenmesi, ve bu becerileri başkalarına doğru metotlarla aktararak yüzme öğretilebilmesi, yüzmenin günlük yaşamda ve sportif alandaki kullanım ve öneminin oluşturulması

Dersin İçeriği : Bu ders, beden eğitimi öğretmeninin ihtiyaç duyacağı suda hareket becerisi, yüzmedeki öğretme metotlarının öncülüğünde 4 teknik, çıkış ve dönüşlerle yarışmaların kuralları ve tesislerinin özelliklerini, yüzmenin günlük yaşamdaki kullanım alanları ile profesyonel alandaki sportif önemini kapsamaktadır

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Sabancı Yüzme havuzu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yüzmenin tarihçesi, havuzlar ve malzemeleri, tesis kullanım kuralları ve önemi Kaynak okuma düz anlatım, tesis gezisi
2 Neden yüzme bilmeliyiz, yararları. Suya uyum ve beceri alıştırmaları ve öğretim basamakları Kaynak okuma ve suya alıştırma becerilerinin uygulanması SUnum, düz anlatım ve uygulamaÖZEL SUNUM
3 Krawl tekniğine giriş. Özellikleri Krawl tekniği giriş alıştırmalarım Sunum, düz anlatım ve uygulama
4 Krawl tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon Krawl tekniği alıştırmaları Sunum, düz anlatım ve uygulama
5 Krawl tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri Krawl tekniği alıştırmaları Sunum, düz anlatım ve uygulama
6 Yüzmede çıkış (start) atlamaya yönelik basit alıştırmalar Sunum, düz anlatım ve uygulama
7 Sırtüstü tekniğine giriş. Özellikleri Sırt üstü pozisyon kazandıran çalışmalar Sunum, düz anlatım ve uygulama
8 VİZE Vize sınavına kadar olan bölüm ve konuların tekrarı Uygulama
9 .Sırtüstü tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon Sırt üstü ayak ve kol çalışmaları Sunum, düz anlatım ve uygulama
10 Sırtüstü tekniğinde kol çekişi, ayak vuruşu ve nefes . Uluslar arası yüzme yarış kuralları. Sırt üstü koordinasyon çalışmaları ve kurallara yönelik kaynak okuma Sunum, düz anlatım ve uygulama
11 Kurbağalama tekniğine giriş. Özellikleri Kurbağalamaya giriş dirilleri Sunum, düz anlatım ve uygulama
12 Kurbağalama tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon Kurbağalamada koordinasyon dirilleri Sunum, düz anlatım ve uygulama
13 Kurbağalama tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri Kurbağalamada koordinasyon dirilleri Sunum, düz anlatım ve uygulama
14 Kelebek yüzme, Yüzme stillerinin dönüş ve çıkış özelliklerine bakış. Kaynak okuma Sunum, düz anlatım ve uygulama
15 Genel Tekrar Tüm konuların tekrarı Uygulama
16/17 Final Tüm konuların tekrarı Uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bozdoğan A. Özüak A. Stilleriyle Temel Yüzme. İstanbul:İl Press Basım ve Yayın, 2003
 Alpar,Reha, Yüzme ve Sutopu Antrenmanlarının Temelleri, MEB SGM yay, 1990
 Sweetenham, Bill., Coachin Intensive, September 2010.
 Hannula, Dick, Coaching Swimming Successfully,1995.
 Bozdoğan A Yüzmede Fizyoloji, Mekanik ve Metod Marmara Üniversitesi. 1999
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 2
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 3
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 3
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 0
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 5
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 3
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 1
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 3
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 5
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 1
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 1
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 0
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 1
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü: 126
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.04
Dersin AKTS Kredisi: 5