Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mes Blg Sd 2 (Program Geliştirme) |
|
Dersin Kodu |
: |
MBS430 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. TUGAY AKBULUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Programın temel ögelerini hatırlar Program türlerini açıklar Program geliştirmenin bilimsel temellerini örneklerle açıklar. Eğitim programlarında tasarım yaklaşımlarını açıklar. Program geliştirmede planlama aşamalarını hatırlar Hedef alanlarını ve düzeylerini açıklar. Program geliştirmede içerik tasarlama modellerini açıklar. Eğitim durumlarını açıklar Öğretimi planlama ilkelerini açıklar Plan hazırlama aşamalarını açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Eğitim programları ile ilgili temel kavramlar, teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve program ve öğretim ilişkisi hakkında bir bakış açısı geliştirmek
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel program geliştirme kavramları ve süreçleri, öğretim planlarının geliştirilmesi ve öğretim stratejileri ve yeni yaklaşıml |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Program geliştirmede temel kavramlar |
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
2 |
Programın temel ögeleri |
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
3 |
Program türleri |
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
4 |
Program geliştirmenin kuramsal temelleri |
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
5 |
Program tasarımı yaklaşımları |
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
6 |
Program geliştirmeyi planlama |
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
7 |
ara sınav |
hazırlık |
|
|
8 |
Öğretim programında hedefler |
ev ödevi |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
9 |
Öğretim programında içerik |
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
10 |
eğitim durumları |
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
11 |
program değerlendirme |
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
12 |
Öğretim sürecini planlama |
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
13 |
Öğretim stratejiler |
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
14 |
yeni yaklaşımlar |
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
15 |
genel değerlendirme |
yok |
|
|
16/17 |
final sınavı |
sınava hazırlanma |
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
3 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
0 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
2 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
4 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
3 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|