Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mes Blg Sd 2 (Program Geliştirme)

Dersin Kodu : MBS430

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. TUGAY AKBULUT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Programın temel ögelerini hatırlar
Program türlerini açıklar
Program geliştirmenin bilimsel temellerini örneklerle açıklar.
Eğitim programlarında tasarım yaklaşımlarını açıklar.
Program geliştirmede planlama aşamalarını hatırlar
Hedef alanlarını ve düzeylerini açıklar.
Program geliştirmede içerik tasarlama modellerini açıklar.
Eğitim durumlarını açıklar
Öğretimi planlama ilkelerini açıklar
Plan hazırlama aşamalarını açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Eğitim programları ile ilgili temel kavramlar, teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve program ve öğretim ilişkisi hakkında bir bakış açısı geliştirmek

Dersin İçeriği : Temel program geliştirme kavramları ve süreçleri, öğretim planlarının geliştirilmesi ve öğretim stratejileri ve yeni yaklaşıml

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Program geliştirmede temel kavramlar yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
2 Programın temel ögeleri yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
3 Program türleri yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
4 Program geliştirmenin kuramsal temelleri yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
5 Program tasarımı yaklaşımları yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
6 Program geliştirmeyi planlama yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
7 ara sınav hazırlık
8 Öğretim programında hedefler ev ödevi anlatım/Soru-cevap/Tartışma
9 Öğretim programında içerik yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
10 eğitim durumları yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
11 program değerlendirme yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
12 Öğretim sürecini planlama yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
13 Öğretim stratejiler yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
14 yeni yaklaşımlar yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
15 genel değerlendirme yok
16/17 final sınavı sınava hazırlanma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Demirel, Özcan. (2008). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
 Özçelik, D. A. (1987) Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: ÖSYM Eğitim Yay.8
 Ertürk, S. (1973) Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları :
 Varış,F. (1979) Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: A.Ü. Eğitim Fakültesi Yay, 53
 Küçükahmet L. (2001). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Nobel Yayınları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 3
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 4
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 0
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 2
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 4
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 3
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4