Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Alan Bilgisi Sd3 (Spor Masajı)

Dersin Kodu : BOS409

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MURAT SANRI

Dersin Öğrenme Kazanımları : insan anatomisi ve masajı kvrayabilme
masaj maniplasyonlarını kavrayabilme
maniplasyonları uygulayabilme
spor masajı yapabilme
hasta masajı yapabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : BOS409 Alan Bilgisi Sd3 (Spor Masajı)

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : spor masajı uygulamalarını öğrenebilme

Dersin İçeriği : spor masajı, genel masaj, hasta masajı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : masaj odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Masajın tanımı ve tarihçesi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik pratik
2 masaj odası ve genel bilgiler Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik pratik
3 sıvazlama tekniği( öfrolaj ) Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik pratik
4 sıvazlama tekniği( öfrolaj ) Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik pratik
5 sıvazlama tekniğinin tüm bölgelere uygulanması Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik pratik
6 sıvazlama tekniğinin tüm bölgelere uygulanması Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik pratik
7 yoğurma tekniği ( petrisaj ) Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik pratik
8 sınav teorik pratik
9 yoğurma tekniği ( petrisaj ) Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik pratik
10 yoğurma tekniğinin tüm bölgelere uygulanması Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik pratik
11 yoğurma tekniğinin tüm bölgelere uygulanması Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik pratik
12 vurma çarpma tekniği, ( tapotmen) Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik pratik
13 vurma çarpma tekniği, ( tapotmen) Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik pratik
14 vurma çarpma tekniği, ( tapotmen) Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik pratik
15 vurma çarpma tekniğinin diğer bölgelere uygulanması Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma teorik pratik
16/17 final csınavı teorik pratik


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Oguz Kanbir, klasik masaj, Ekin Kitabevi, Bursa, 1998
 Tuna Necdet, Spor Masajı, Ankara , 1994
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 4
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 4
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 4
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 4
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 4
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 4
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 1 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4