Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seç Ders (Yüzme) |
|
Dersin Kodu |
: |
BOS131 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SÜLEYMAN KAZIM VARDAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel Yüzme Tekniklerini kullanarak yüzer Havuz kullanım kurallarını ve çalışma düzenini kavrar Temel eğitimde kullanılan araç gereçleri tanır Yüzme öğretim basamaklamalarını bilir Yüzmede uygulanan yarışma kurallarını bilir Yüzmenin hayati öneme sahip olduğunun farkına varır Farklı alanlarda yüzmenin ve su egzersizlerinin önemini kavrar Yüzme tesislerini tanır ve tesis özelliklerini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sportif etkinliklerden biri olarak temel yüzme becerilerinin sergilenmesi, ve bu becerileri başkalarına doğru metotlarla aktararak yüzme öğretilebilmesi, yüzmenin günlük yaşamda ve sportif alandaki kullanım ve öneminin oluşturulması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, beden eğitimi öğretmeninin ihtiyaç duyacağı suda hareket becerisi, yüzmedeki öğretme metotlarının öncülüğünde 4 teknik, çıkış ve dönüşlerle yarışmaların kuralları ve tesislerinin özelliklerini, yüzmenin günlük yaşamdaki kullanım alanları ile profesyonel alandaki sportif önemini kapsamaktadır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Sabancı Yüzme Havuzu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yüzmenin tarihçesi, havuzlar ve malzemeleri, tesis kullanım kuralları ve önemi |
Kaynak okuma |
Sunum, düz anlatım, tesis gezisi |
|
2 |
Neden yüzme bilmeliyiz, yararları. Suya uyum ve beceri alıştırmaları, öğretim basamakları |
Kaynak okuma ve suya alıştırma becerilerinin uygulanması |
Sunum, düz anlatım ve uygulama |
|
3 |
Krawl tekniğine giriş. Özellikleri |
Krawl tekniği giriş alıştırmaları |
Sunum, düz anlatım ve uygulama |
|
4 |
Krawl tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon |
Krawl tekniği alıştırmaları |
Sunum, düz anlatım ve uygulama |
|
5 |
Krawl tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri |
Krawl tekniği alıştırmaları |
Sunum, düz anlatım ve uygulama |
|
6 |
Yüzmede çıkış (start) |
Yüksekten atlamaya yönelik basit alıştırmalar |
Sunum, düz anlatım ve uygulama |
|
7 |
Sırtüstü tekniğine giriş. Özellikleri |
Sırt üstü pozisyon kazandıran çalışmalar |
Sunum, düz anlatım ve uygulama |
|
8 |
VİZE |
Vize sınavına kadar olan bölüm ve konuların tekrarı |
Uygulama |
|
9 |
Sırtüstü tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon |
Sırt üstü ayak ve kol çalışmaları |
Sunum, düz anlatım ve uygulama |
|
10 |
Sırtüstü tekniğinde kol çekişi, ayak vuruşu ve nefes . Uluslar arası yüzme yarış kuralları. |
Sırt üstü koordinasyon çalışmaları ve kurallara yönelik kaynak okuma |
Sunum, düz anlatım ve uygulama |
|
11 |
Kurbağalama tekniğine giriş. Özellikleri |
Kurbağalamaya giriş dirilleri |
Sunum, düz anlatım ve uygulama |
|
12 |
Kurbağalama tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon |
Kurbağalamada koordinasyon dirilleri |
Sunum, düz anlatım ve uygulama |
|
13 |
Kurbağalama tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri |
Kurbağalamada koordinasyon dirilleri |
Sunum, düz anlatım ve uygulama |
|
14 |
Kelebek yüzme, Yüzme stillerinin dönüş ve star özelliklerine bakış. |
Kaynak okuma |
Sunum, düz anlatım |
|
15 |
Final |
Tüm konuların tekrarı |
Uygulama |
|
16/17 |
Final |
Tüm konuların tekrarı |
Uygulama |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
3 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
3 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
3 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
3 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
3 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|