Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Araştırma Projesi

Dersin Kodu : BEO310

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman CEM YOKSULER YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Spor alanında bir konuda bilimsel araştırma yapar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Spor Bilimlerinde araştırma yapma becerilerini geliştirmek.

Dersin İçeriği : Danışman ve öğrenci tarafından secilen bir konu üzerinde araştırma yapılması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : BESYO derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Araştıma konusunun seçilmesi ve yönteminin belirlenmesi Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması Tartışma, geri bildirim.
2 Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması Tartışma, geri bildirim.
3 Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması Tartışma, geri bildirim.
4 Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması Tartışma, geri bildirim.
5 Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması Tartışma, geri bildirim.
6 Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması Tartışma, geri bildirim.
7 Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması Tartışma, geri bildirim.
8 Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması Tartışma, geri bildirim.
9 Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması Tartışma, geri bildirim.
10 Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması Tartışma, geri bildirim.
11 Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması Tartışma, geri bildirim.
12 Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması Tartışma, geri bildirim.
13 Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması Tartışma, geri bildirim.
14 Araştırmanın raporlaştırılması Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması Tartışma, geri bildirim.
15 Araştırmanın raporlaştırılması Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması Tartışma, geri bildirim.
16/17 Araştımanın sunumu Sunum ile ilgii hazırlıklar İnteraktif sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ali BALCI (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Pegem Yayıncılık, 4. Basım, Ankara
 Saim KAPTAN (1991). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Özkan Matbaacılık, Ankara.
 Niyazi KARASAR (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler ve Teknikler, 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd. 6. basım, Ankara.
 Jerry R. THOMAS, Jack K. NELSON, Stephen J. SILVERMAN (2005). Research Methods in Physical Activity, Human Kinetics, 5th Edition.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 3
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 2
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 4
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 0
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 3
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 2
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5