|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Araştırma Projesi |
|
Dersin Kodu |
: |
BEO310 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman CEM YOKSULER YILMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Spor alanında bir konuda bilimsel araştırma yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Spor Bilimlerinde araştırma yapma becerilerini geliştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Danışman ve öğrenci tarafından secilen bir konu üzerinde araştırma yapılması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
BESYO derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Araştıma konusunun seçilmesi ve yönteminin belirlenmesi |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
2 |
Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
3 |
Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
4 |
Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
5 |
Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
6 |
Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
7 |
Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
8 |
Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
9 |
Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
10 |
Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
11 |
Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
12 |
Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
13 |
Dersi alan öğrencilerle, her hafta buluşarak, araştırmanın takibi |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
14 |
Araştırmanın raporlaştırılması |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
15 |
Araştırmanın raporlaştırılması |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
16/17 |
Araştımanın sunumu |
Sunum ile ilgii hazırlıklar |
İnteraktif sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ali BALCI (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Pegem Yayıncılık, 4. Basım, Ankara
Saim KAPTAN (1991). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Özkan Matbaacılık, Ankara.
Niyazi KARASAR (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler ve Teknikler, 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd. 6. basım, Ankara.
Jerry R. THOMAS, Jack K. NELSON, Stephen J. SILVERMAN (2005). Research Methods in Physical Activity, Human Kinetics, 5th Edition.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
3 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
2 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
0 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
3 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
2 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|