|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
ENF221 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MUSTAFA AÇIKKAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgisayarla ilgili temel kavramları açıklar. Masa üstü ekranı ortamında etkin şekilde kullanır. Kelime işlemci programını kullanır. Elektronik tablolama programını kullanır. Sunum hazırlama programını kullanır. Web tarayıcı programını kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Günümüzde her alanda gittikçe artan bilgisayar kullanımının önemli bir ihtiyaç olarak ortaya çıkması nedeniyle öğrencilere; bilgi teknolojisi temel kavramları, bilgisayar kullanımı ve dosya yönetimi, işletim sistemleri, internet kullanımı, kelime işlemci programı, elektronik hesaplama programı, sunu hazırlama programının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilgi Teknolojisi Temel Kavramları, Bilgisayar Donanımı ve Özellikleri, İşletim Sistemlerine Giriş, Microsoft Windows İşletim Sistemi, Bilgisayar Kullanımı ve Dosya Yönetimi, İnternet Kullanımı, Kelime İşlemci Programı (Microsoft Word), Hesap ve Tablolama Programı (Microsoft Excel), Sunu Hazırlama Programı (Microsoft PowerPoint) |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgi Teknolojisi Temel Kavramları |
Araştırma, uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
2 |
Bilgisayar Donanımı ve Özellikleri |
Araştırma,uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
3 |
İşletim Sistemlerine Giriş |
Araştırma,uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
4 |
Microsoft Windows İşletim Sistemi |
Araştırma,uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
5 |
Bilgisayar Kullanımı ve Dosya Yönetimi |
Araştırma,uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
6 |
İnternet Kullanımı |
Araştırma,uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
7 |
Kelime İşlemci Programı (Microsoft Word) |
Araştırma,uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava Hazrılık |
Ara Sınav |
|
9 |
Kelime İşlemci Programı (Microsoft Word) |
Araştırma,uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
10 |
Kelime İşlemci Programı (Microsoft Word) |
Araştırma,uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
11 |
Hesap ve Tablolama Programı (Microsoft Excel) |
Araştırma,uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
12 |
Hesap ve Tablolama Programı (Microsoft Excel) |
Araştırma,uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
13 |
Hesap ve Tablolama Programı (Microsoft Excel) |
Araştırma,uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
14 |
Sunu Hazırlama Programı (Microsoft PowerPoint) |
Araştırma,uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
15 |
Sunu Hazırlama Programı (Microsoft PowerPoint) |
Araştırma,uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Final Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bilgisayar ve Temel Bilgi Teknolojileri (Yrd. Doç. Dr. Levent Çelik (Editör), 2011, Maya Akademi)
Bilgi Teknolojileri(Funda Dağ,Umut Altınışık,Serdar Solak,Uğur Yıldız- Umuttepe Yayınları)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
0 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
0 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
0 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
0 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
0 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
3 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
0 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
3 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
3 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
0 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
0 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
5 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
0 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|