|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
ENF121 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MUSTAFA AÇIKKAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgisayarla ilgili temel kavramları açıklar. Masa üstü ekranı ortamında etkin şekilde kullanır. Kelime işlemci programını kullanır. Elektronik tablolama programını kullanır. Sunum hazırlama programını kullanır. Web tarayıcı programını kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Günümüzde her alanda gittikçe artan bilgisayar kullanımının önemli bir ihtiyaç olarak ortaya çıkması nedeniyle öğrencilere; bilgi teknolojisi temel kavramları, bilgisayar kullanımı ve dosya yönetimi, işletim sistemleri, internet kullanımı, kelime işlemci programı, elektronik hesaplama programı, sunu hazırlama programının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilgi Teknolojisi Temel Kavramları, Bilgisayar Donanımı ve Özellikleri, İşletim Sistemlerine Giriş, Microsoft Windows İşletim Sistemi, Bilgisayar Kullanımı ve Dosya Yönetimi, İnternet Kullanımı, Kelime İşlemci Programı (Microsoft Word), Hesap ve Tablolama Programı (Microsoft Excel), Sunu Hazırlama Programı (Microsoft PowerPoint) |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgi Teknolojisi Temel Kavramları |
Araştırma ve uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
2 |
Bilgisayar Donanımı ve Özellikleri |
Araştırma ve uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
3 |
İşletim Sistemlerine Giriş |
Araştırma ve uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
4 |
Microsoft Windows İşletim Sistemi |
Araştırma ve uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
5 |
Bilgisayar Kullanımı ve Dosya Yönetimi
|
Araştırma ve uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
6 |
İnternet Kullanımı |
Araştırma ve uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
7 |
Kelime İşlemci Programı (Microsoft Word) |
Araştırma ve uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
8 |
Vize Sınavı |
Sınava hazırlık |
Vize Sınavı |
|
9 |
Kelime İşlemci Programı (Microsoft Word) |
Araştırma ve uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
10 |
Kelime İşlemci Programı (Microsoft Word) |
Araştırma ve uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
11 |
Hesap ve Tablolama Programı (Microsoft Excel) |
Araştırma ve uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
12 |
Hesap ve Tablolama Programı (Microsoft Excel) |
Araştırma ve uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
13 |
Hesap ve Tablolama Programı (Microsoft Excel) |
Araştırma ve uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
14 |
Sunu Hazırlama Programı (Microsoft PowerPoint) |
Araştırma ve uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
15 |
Sunu Hazırlama Programı (Microsoft PowerPoint) |
Araştırma ve uygulama |
Konu anlatımı ve uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Final Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bilgi Teknolojileri (Funda Dağ,Umut Altınışık,Serdar Solak,Uğur Yıldız-Umuttepe Yayınları)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
3 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
1 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
1 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
5 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
1 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
1 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
1 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
1 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
1 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
1 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
3 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
0 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|