|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İş Ahlakı Ve Sosyal Sorumluluk |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB313 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İş Etiği ve Etik Sorunları açıklar Küresel Sorunlar, Sosyo-Ekonomik Sistemlerin Karşılaştırılmasını yapar Kamu Politikalarını açıklar Aile, Kadın ve İş yeri Sorunlarını açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı üç boyutta belirtilmiştir. Öncelikle öğrencilerin modern bir işletmenin karar, politika ve faaliyetlerini oluştururken karşı karşıya olduğu sorun ve çıkmazları anlamalarını sağlamaktır. Buna bağlı olarak, öğrencilerin kendi geleceklerini ve kariyerlerini planlarken ihtiyaç hissedecekleri temel görüş ve anlayışları edinmelerini sağlamaktır. Son olarak, sorun ve çıkmazların bazı işletmelerde nasıl çözüldüğüne ilişkin örnekler üzerinde durarak potansiyel çözümleri değerlendirmelerini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İşletme ve Paydaşları, İşletme Sosyal Sorumluluğu, İş Etiği ve Etik Sorunlar, İşletmelerde Etiğin Geliştirilmesi, Sosyal-Toplumsal Sorumluluğu Olan Yönetim. İşletme Sosyal stratejisi: Küresel Sorunlar, Sosyo-Ekonomik Sistemlerin Karşılaştırılması, Çok Uluslu Şirketler. Kamu Politikaları ve Sosyal Çevre, İşletme ve Devlet İlişkileri, Denetim, İşbirliği ve Rekabet. Yönetişim, Çalışanlar ve İşletmeden Talepleri, Tüketicilerin Korunması, İşletme ve Toplum. Aile, Kadın ve İş yeri Sorunları, İşletme ve Media İlişkileri, Bilim-Teknoloji ve İşletme, Ekoloji ve Çevre Politikaları
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İş ve Toplum |
İlgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
|
2 |
İş ve Toplum |
İlgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
|
3 |
Küresel toplum ve İşletme |
İlgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
|
4 |
Küresel toplum ve İşletme |
İlgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
|
5 |
Küresel toplum ve İşletme |
İlgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
|
6 |
İŞLETME ve KAMU POLİTİKALARI |
İlgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
|
7 |
İŞLETME ve KAMU POLİTİKALARI |
İlgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
|
8 |
ARA SINAV |
Konuların tekrarı |
Yazılı Sınav |
|
9 |
İŞLETME ve KAMU POLİTİKALARI |
İlgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
|
10 |
PAYDAŞLARIN TALEPLERİ |
İlgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
|
11 |
PAYDAŞLARIN TALEPLERİ |
İlgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
|
12 |
PAYDAŞLARIN TALEPLERİ |
İlgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
|
13 |
SOSYAL SORUNLAR VE İŞLETME YÖNETİMİ |
İlgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
|
14 |
SOSYAL SORUNLAR VE İŞLETME YÖNETİMİ |
İlgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
|
15 |
SOSYAL SORUNLAR VE İŞLETME YÖNETİMİ |
İlgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Konuların tekrarı |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ay Ü. İş ahlakı ve Sosyal Sorumluluk. Yayınevi, 2003.
William C. Frederick, James E. Post ve Keith Davis. (1992). Business and Society: Corporate Strategy, Public Policy, Ethics (8th Edition), New Jersey: McGraw-Hill International.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
0 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
0 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
0 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
0 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
0 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
0 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
5 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
0 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
0 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
0 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
1 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
4 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 91 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|