|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Spor Örgütlenmesi Ve Kalite Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB235 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yönetim, örgüt devlet kavramlarını tanımlar Yönetim bilimleri ve spor yönetiminin içeriğini açıklar Türk spor yönetiminin cumhuriyet öncesi örgütlenmesini açıklar Türk spor yönetiminin cumhuriyet sonrası örgütlenmesini açıklar Spor Genel Müdürlüğü’nün yapılanmasını açıklar Özerk federasyonlarının yapılanmasını açıklar Sporda gönüllü yapıları tanımlar Kalite kavramı ve yönetim ilişkisini açıklar Toplam kalite yönetim yaklaşımını çözümler Toplam kalite yaklaşımının temel ilkelerini yorumlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk spor örgütlenmesinin tarihsel süreçteki yönetim yapılanmaları, günümüz spor yönetiminin yapısı ve toplam
kalite yönetimi yaklaşımının sporda uygulanması ile ilgili bilgileri kazandırmaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Yönetim bilimleri ve spor yönetimi, Cumhuriyet öncesi ve sonrası spor örgütlenmeleri, günümüz spr federasyonları, spor kulüplerinin yönetsel yapılanmaları ve sporda toplam kalite yönetiminin temel ilkeleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yönetim ve Örgüt Tanımları |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması. |
|
2 |
Devlet Yönetimi ve Araçları |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması. |
|
3 |
Yönetim Bilimleri ve Spor Yönetimi |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması. |
|
4 |
Cumhuriyet öncesi spor örgütlenmeleri |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması. |
|
5 |
Türkiye İdman Cemiyetleri İttifakı (TİCİ) |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması. |
|
6 |
Türk Spor Kurumu (TSK) |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması. |
|
7 |
Beden Terbiyesi Genel Müdürlüğü (BTGM) |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması. |
|
8 |
Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması. |
|
9 |
ARA SINAV |
|
|
|
10 |
Gençlik ve Spor Bakanlığı |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması. |
|
11 |
Spor Genel Müdürlüğü |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması. |
|
12 |
Spor Federasyonları |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması. |
|
13 |
Spor Kulüpleri ve Sporda Gönüllü Yapılanmalar |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması. |
|
14 |
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması. |
|
15 |
Sporda Toplam Kalite Yönetiminin Temel İlkeleri |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması. |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kavrakoğlu İ. Toplam Kalite Yönetimi. 3 Basım, istanbul:Kalder
Yayınları,Ağustos,1996
Sunay H. Spor Yönetimi
Fişek K. Spor Yönetimi. Ankara: A.Ü. S.B.F Basın ve Yayın Yüksekokul Basımevi,
1980.
İnal, N.A. Beden Eğitimi ve Spor Bilimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Ekim, 2003
Sümer R. Sporda Demokrasi 2. Ankara: Şafak Matbaacılık, Ekim, 1990.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
5 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
5 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
3 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
5 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
3 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
2 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
4 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
1 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
1 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
2 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
2 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
2 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
0 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 91 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|