Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türk Spor Örgütlenmesi Ve Kalite Yönetimi

Dersin Kodu : SYB235

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yönetim, örgüt devlet kavramlarını tanımlar
Yönetim bilimleri ve spor yönetiminin içeriğini açıklar
Türk spor yönetiminin cumhuriyet öncesi örgütlenmesini açıklar
Türk spor yönetiminin cumhuriyet sonrası örgütlenmesini açıklar
Spor Genel Müdürlüğü’nün yapılanmasını açıklar
Özerk federasyonlarının yapılanmasını açıklar
Sporda gönüllü yapıları tanımlar
Kalite kavramı ve yönetim ilişkisini açıklar
Toplam kalite yönetim yaklaşımını çözümler
Toplam kalite yaklaşımının temel ilkelerini yorumlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türk spor örgütlenmesinin tarihsel süreçteki yönetim yapılanmaları, günümüz spor yönetiminin yapısı ve toplam kalite yönetimi yaklaşımının sporda uygulanması ile ilgili bilgileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Yönetim bilimleri ve spor yönetimi, Cumhuriyet öncesi ve sonrası spor örgütlenmeleri, günümüz spr federasyonları, spor kulüplerinin yönetsel yapılanmaları ve sporda toplam kalite yönetiminin temel ilkeleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yönetim ve Örgüt Tanımları Ders kaynaklarını okuma Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması.
2 Devlet Yönetimi ve Araçları Ders kaynaklarını okuma Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması.
3 Yönetim Bilimleri ve Spor Yönetimi Ders kaynaklarını okuma Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması.
4 Cumhuriyet öncesi spor örgütlenmeleri Ders kaynaklarını okuma Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması.
5 Türkiye İdman Cemiyetleri İttifakı (TİCİ) Ders kaynaklarını okuma Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması.
6 Türk Spor Kurumu (TSK) Ders kaynaklarını okuma Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması.
7 Beden Terbiyesi Genel Müdürlüğü (BTGM) Ders kaynaklarını okuma Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması.
8 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Ders kaynaklarını okuma Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması.
9 ARA SINAV
10 Gençlik ve Spor Bakanlığı Ders kaynaklarını okuma Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması.
11 Spor Genel Müdürlüğü Ders kaynaklarını okuma Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması.
12 Spor Federasyonları Ders kaynaklarını okuma Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması.
13 Spor Kulüpleri ve Sporda Gönüllü Yapılanmalar Ders kaynaklarını okuma Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması.
14 Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi Ders kaynaklarını okuma Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması.
15 Sporda Toplam Kalite Yönetiminin Temel İlkeleri Ders kaynaklarını okuma Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması.
16/17 FİNAL SINAVI Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kavrakoğlu İ. Toplam Kalite Yönetimi. 3 Basım, istanbul:Kalder Yayınları,Ağustos,1996
 Sunay H. Spor Yönetimi
  Fişek K. Spor Yönetimi. Ankara: A.Ü. S.B.F Basın ve Yayın Yüksekokul Basımevi, 1980.
 İnal, N.A. Beden Eğitimi ve Spor Bilimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Ekim, 2003
 Sümer R. Sporda Demokrasi 2. Ankara: Şafak Matbaacılık, Ekim, 1990.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 5
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 5
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 3
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 5
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 3
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 2
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 4
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 1
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 1
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 2
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 2
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 2
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 0
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 91
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.64
Dersin AKTS Kredisi: 4