Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Engelli Sporları Ve Organizasyonu

Dersin Kodu : SYB236

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. İREMKAVASOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Engellilerle ilgili temel kavramları açıklar.
Engelli bireylerin gelişim özelliklerini bilir.
Sporun engelli bireyler üzerindeki etkilerini tartışır.
Engelli bireylerin özelliklerine göre spor programı hazırlar.
Engellilere yönelik spor organizasyonlarını değerlendirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, engelliler için beden eğitimi ve sporun anlamı ve önemini, engelliler için düzenlenen spor organizasyonlarını ve engellilere spor yaptırılırken dikkat edilecek konuları öğretmektir.

Dersin İçeriği : Engelli tanımları, nedenleri, sınıflandırılması, engelliler için beden eğitimi ve sporun önemi, spor eğitiminde önemli noktalar, Uluslar arası Özel Olimpiyatlar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanımlar, Engel Nedenleri ve Sınıflandırılması, Engelin Oluşunu Önleme, Engellilerin Sınıflandırılması konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
2 Engelli Bireylerde Gelişim Özellikleri ve Sportif Etkinlikler konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
3 Engelli Bireylerin Eğitiminde Sporun Yeri ve Önemi ve Beden Eğitiminin Hedefleri konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
4 Engellilerle Spor Dalı Seçiminde ve Sportif Aktivite Yaptırırken Dikkat Edilecek Hususlar konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
5 Özel Beden Eğitimi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
6 Zihinsel Engelliler ve Eğitimleri konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
7 Bedensel Engelliler ve Eğitimleri konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
8 Ara Sınav Sınava hazırlık
9 İşitme Engelliler ve Eğitimleri konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
10 Görme Engelliler ve Eğitimleri konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
11 Otizmli Bireyler ve Eğitimleri konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
12 Uluslar arası Özel Olimpiyatlar konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
13 Engellilerde Spor Organizasyonları konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
14 Engellilerde Spor Organizasyonları konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
15 Genel Tekrar konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
16/17 Final Sınava hazırlık


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Özer, D,S, Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor, Nobel yay, Ankara, 2010.
 Özer, D.S. ve Özer, M.K., Çocuklarda Motor Gelişim, Nobel yay, Ankara, 2001.
 Ataman, A.,Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara, 2003.
 Darıca ve diğ., Otizm ve Otistik Çocuklar, Özgür yay., İstanbul, 2011.
 Aydın, A., Otizmde İlk Adım, Epsilon yay, İstanbul, 2003.
 Korkmaz, B., Yağmur Çocuklar, 2005.
 Simons, R. Ve diğ., Özel Gereksinimli Çocuk, Çev: Ersevim, İ., Özgür Yay., İstanbul, 2004.
 Bilir, Ş., Özürlü Çocuklar ve Eğitimleri, Hacettepe Üniversitesi Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Bölümü, Ankara, 1982.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 1
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 1
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 1
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 1
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 1
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 1
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 1
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 5
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 3
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 1
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 1
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 2
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 0
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 91
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.64
Dersin AKTS Kredisi: 4