Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Sanat Eğitimi 2

Dersin Kodu : ICM102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 10

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1- Asal Geometrik Biçimleri İşleyerek Kütle - Biçim Sorunlarını Çözebilir.
2- Hacimden Mekâna Geçişin Adımlarını Kurgulayabilir.
3- Mekan Üzerine Kavram Modelleri Geliştirebilir.
4- Mekânsal Sorunlara Eylem-Yöntem-Ürün Bağlamında Analitik Bakış Geliştirir.
5- Mekân-Kullanıcı İlişkisinin İşlevsel Kurgusunu Oluşturabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : ICM101 Temel Sanat Eğitimi I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere, üç boyutlu düşünebilme, ifadelendirme yeteneklerini geliştirerek tasarım dilini öğretmek ve bu dili kullanarak yüzeysel-hacimsel ve mekânsal sorunlara “gözlemsel, çözümsel ve işlevsel” yaklaşımla tasarımlar yapabilme becerisi kazandırmayı amaçlar.

Dersin İçeriği : Asal Formların İşlenmesi “Eklemeler ve Boşaltmalar". Asal Formun “Parçalanması”. Asal Formların “Bütünleşmesi”. Transformasyon: İşlev-Biçim-Malzeme. MEKÂNSAL TASARIM: Oluşturucu Elemanlar: Noktasal-Çizgisel-Yüzeysel-Hacimsel Yüzeylerin “Biçimlemesi”: I-L-T-U Yüzeyler. Yatay-Dikey Elemanlar. İç Mekân Oluşturmada “Düzenleme İlkeleri: Eksen-Simetri-Hiyerarşi-Ritim-Tekrar-Transformasyon, İç Mekân “Nitelikler”: Biçim-Oranlama-Ölçek-Doku-Işık.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İç Mimari Stüdyo 1


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 KÜTLESEL-HACİMSEL TASARIM: Uzay Geometrinin Asal Formları: Küp-Prizmalar-Piramitler-Silindir-Koni-Küre. Asal Formların İşlenmesi “Boşaltma ve Eksiltmeler”. Kuramsal sunum ve stüdyoda uygulama Bireysel çalışma
2 Asal Formların İşlenmesi “Eklemeler”. Kuramsal sunum ve stüdyoda uygulama Bireysel çalışma
3 Asal Formların İşlenmesi “Ekleme ve Boşaltmalı”. Soyutlama ve uygulama Bireysel ve grup çalışma
4 Asal Formun “Parçalanması”. Soyutlama ve uygulama Bireysel ve grup çalışma
5 Asal Formların “Bütünleşmesi”. Kuramsal sunum Projeksiyonla örnekleme
6 Transformasyon: İşlev-Biçim-Malzeme. Kuramsal sunum Projeksiyonla örnekleme
7 MEKÂNSAL TASARIM: Oluşturucu Elemanlar: Noktasal-Çizgisel-Yüzeysel-Hacimsel Yüzeylerin “Biçimlemesi”: I-L-T-U Yüzeyler. Yatay-Dikey Elemanlar. Kuramsal sunum Projeksiyonla örnekleme
8 Ara sınav Değerlendirme Değerlendirme grafiği
9 İç Mekân Oluşturmada “Düzenleme İlkeleri: Eksen-Simetri-Hiyerarşi-Ritim-Tekrar-Transformasyon, İç Mekân “Nitelikler”: Biçim-Oranlama-Ölçek-Doku-Işık-Ses-Çevre. Kuramsal sunum ve stüdyoda uygulama Bireysel ve grup çalışma
10 İç Mekân “Tipoloji”: Mekan-Tanımlayıcı Elemanlar. İç Mekân “Açıklıklar”: Düzlemler Üzerinde-Arasında-Köşelerdeki Açıklıklar. Boşluk ve Doluluklar. Kuramsal sunum ve stüdyoda uygulama Bireysel ve grup çalışma
11 İç Mekân “İlişkiler”: İç İçe Mekanlar- Kenetlenen Mekanlar-Yan Yana Mekanlar. İç Mekân “Organizasyon”: Merkezi-Çizgisel-Işınsal-Kümeli-Gridal, İç Mekân “Modül ve Modülerlik”. Kuramsal sunum ve stüdyoda uygulama Bireysel ve grup çalışma
12 İç Mekânda Hareket “Dolaşım Kavramları”: Giriş-Karşılama-İlerleme-Varış. Mekânsal Tanımlar-Mekânsal Akış: Doğrudan İletişim-Dolaylı İletişim-Düşey İletişim-Yatay İletişim-İlişkisiz. İşlevsel sunum Bireysel çalışma
13 İç Mekân “Tasarım Öğeleri”: Strüktürel ve Mekân Hacmine Ait Mimari Öğeler. Tavanlar-Duvarlar-Döşemeler-Pencere ve Kapılar-Merdivenler. Yaratıcılık ve uygulama Bireysel çalışma
14 İç Mekânda “ Eylem-Yöntem-Ürün” Analizi: Kullanıcı-Ürün İlişkisinde Eylemler. Oturma-Yatma-Çalışma-Yemek-Arınma. Kavram araştırması Bireysel çalışma
15 İç Mekânda “Oran ve Ölçek”: Malzeme Oranları-Strüktürel Oranlar-İmalat Oranları-Oranlama Sistemi-Altın Oran. İnsan Ölçüleri. Antropometri. Kavram araştırması Bireysel çalışma
16/17 Final sınavı Uygulama değerlendirmesi Değerlendirme grafiği


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  ONAT, E. (1991). Mimarlık Form ve Geometri, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, ISBN: 9789757438057, İstanbul.
 CHING, F.D.K.,(2002). Mimarlık Biçim, Mekan, Düzen, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, ISBN: 9789758599208, İstanbul.
 CHING, F.D.K.,(2004). İç Mekan Tasarımı, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, ISBN: 9789758599372, İstanbul.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, 3
2 Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, 5
3 İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, 0
4 İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, 5
5 İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, 4
6 İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, 4
7 Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, 5
8 Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, 5
9 İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, 5
10 Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, 4
11 İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, 5
12 Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, 4
13 Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, 3
14 İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, 5
15 Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, 3
16 İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, 4
17 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 3
18 Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, 3
19 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, 3
20 İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 10 140
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 7 7
Toplam İş Yükü: 252
Toplam İş Yükü / 25 (s): 10.08
Dersin AKTS Kredisi: 10