|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Sanat Eğitimi 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
ICM102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
10 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1- Asal Geometrik Biçimleri İşleyerek Kütle - Biçim Sorunlarını Çözebilir. 2- Hacimden Mekâna Geçişin Adımlarını Kurgulayabilir. 3- Mekan Üzerine Kavram Modelleri Geliştirebilir. 4- Mekânsal Sorunlara Eylem-Yöntem-Ürün Bağlamında Analitik Bakış Geliştirir. 5- Mekân-Kullanıcı İlişkisinin İşlevsel Kurgusunu Oluşturabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ICM101 Temel Sanat Eğitimi I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere, üç boyutlu düşünebilme, ifadelendirme yeteneklerini geliştirerek tasarım dilini öğretmek ve bu dili kullanarak yüzeysel-hacimsel ve mekânsal sorunlara “gözlemsel, çözümsel ve işlevsel” yaklaşımla tasarımlar yapabilme becerisi kazandırmayı amaçlar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Asal Formların İşlenmesi “Eklemeler ve Boşaltmalar". Asal Formun “Parçalanması”. Asal Formların “Bütünleşmesi”. Transformasyon: İşlev-Biçim-Malzeme. MEKÂNSAL TASARIM: Oluşturucu Elemanlar: Noktasal-Çizgisel-Yüzeysel-Hacimsel Yüzeylerin “Biçimlemesi”: I-L-T-U Yüzeyler. Yatay-Dikey Elemanlar. İç Mekân Oluşturmada “Düzenleme İlkeleri: Eksen-Simetri-Hiyerarşi-Ritim-Tekrar-Transformasyon, İç Mekân “Nitelikler”: Biçim-Oranlama-Ölçek-Doku-Işık. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İç Mimari Stüdyo 1 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
KÜTLESEL-HACİMSEL TASARIM: Uzay Geometrinin Asal Formları: Küp-Prizmalar-Piramitler-Silindir-Koni-Küre. Asal Formların İşlenmesi “Boşaltma ve Eksiltmeler”.
|
Kuramsal sunum ve stüdyoda uygulama
|
Bireysel çalışma
|
|
2 |
Asal Formların İşlenmesi “Eklemeler”.
|
Kuramsal sunum ve stüdyoda uygulama
|
Bireysel çalışma
|
|
3 |
Asal Formların İşlenmesi “Ekleme ve Boşaltmalı”.
|
Soyutlama ve uygulama
|
Bireysel ve grup çalışma
|
|
4 |
Asal Formun “Parçalanması”.
|
Soyutlama ve uygulama
|
Bireysel ve grup çalışma
|
|
5 |
Asal Formların “Bütünleşmesi”. |
Kuramsal sunum
|
Projeksiyonla örnekleme
|
|
6 |
Transformasyon: İşlev-Biçim-Malzeme.
|
Kuramsal sunum
|
Projeksiyonla örnekleme
|
|
7 |
MEKÂNSAL TASARIM: Oluşturucu Elemanlar: Noktasal-Çizgisel-Yüzeysel-Hacimsel Yüzeylerin “Biçimlemesi”: I-L-T-U Yüzeyler. Yatay-Dikey Elemanlar. |
Kuramsal sunum
|
Projeksiyonla örnekleme
|
|
8 |
Ara sınav |
Değerlendirme
|
Değerlendirme grafiği
|
|
9 |
İç Mekân Oluşturmada “Düzenleme İlkeleri: Eksen-Simetri-Hiyerarşi-Ritim-Tekrar-Transformasyon, İç Mekân “Nitelikler”: Biçim-Oranlama-Ölçek-Doku-Işık-Ses-Çevre. |
Kuramsal sunum ve stüdyoda uygulama |
Bireysel ve grup çalışma
|
|
10 |
İç Mekân “Tipoloji”: Mekan-Tanımlayıcı Elemanlar. İç Mekân “Açıklıklar”: Düzlemler Üzerinde-Arasında-Köşelerdeki Açıklıklar. Boşluk ve Doluluklar. |
Kuramsal sunum ve stüdyoda uygulama |
Bireysel ve grup çalışma
|
|
11 |
İç Mekân “İlişkiler”: İç İçe Mekanlar- Kenetlenen Mekanlar-Yan Yana Mekanlar. İç Mekân “Organizasyon”: Merkezi-Çizgisel-Işınsal-Kümeli-Gridal, İç Mekân “Modül ve Modülerlik”. |
Kuramsal sunum ve stüdyoda uygulama |
Bireysel ve grup çalışma
|
|
12 |
İç Mekânda Hareket “Dolaşım Kavramları”: Giriş-Karşılama-İlerleme-Varış. Mekânsal Tanımlar-Mekânsal Akış: Doğrudan İletişim-Dolaylı İletişim-Düşey İletişim-Yatay İletişim-İlişkisiz.
|
İşlevsel sunum |
Bireysel çalışma
|
|
13 |
İç Mekân “Tasarım Öğeleri”: Strüktürel ve Mekân Hacmine Ait Mimari Öğeler. Tavanlar-Duvarlar-Döşemeler-Pencere ve Kapılar-Merdivenler. |
Yaratıcılık ve uygulama |
Bireysel çalışma
|
|
14 |
İç Mekânda “ Eylem-Yöntem-Ürün” Analizi: Kullanıcı-Ürün İlişkisinde Eylemler. Oturma-Yatma-Çalışma-Yemek-Arınma. |
Kavram araştırması |
Bireysel çalışma
|
|
15 |
İç Mekânda “Oran ve Ölçek”: Malzeme Oranları-Strüktürel Oranlar-İmalat Oranları-Oranlama Sistemi-Altın Oran. İnsan Ölçüleri. Antropometri. |
Kavram araştırması |
Bireysel çalışma
|
|
16/17 |
Final sınavı |
Uygulama değerlendirmesi |
Değerlendirme grafiği
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ONAT, E. (1991). Mimarlık Form ve Geometri, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, ISBN: 9789757438057, İstanbul.
CHING, F.D.K.,(2002). Mimarlık Biçim, Mekan, Düzen, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, ISBN: 9789758599208, İstanbul.
CHING, F.D.K.,(2004). İç Mekan Tasarımı, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, ISBN: 9789758599372, İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
3 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
5 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
0 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
5 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
4 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
4 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
5 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
5 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
5 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
4 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
5 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
4 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
3 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
5 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
3 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
4 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
3 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
3 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
3 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
10 |
140 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
7 |
7 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
7 |
7 |
|
Toplam İş Yükü: | 252 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 10.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 10 |
|
|
|