|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sanat Tarihine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
ICM106 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. NERMİN TANBUROĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sanat tarihsel birikim kazanır. İnsanın insanlaşma sürecinde sanatın işlevsel değerini öğrenir. İlkçağda farklı coğrafyalarda kurulmuş olan her uygarlığn kendine özgü sanat üslubu oluşturduğunu anlar. Toplumsal kurumların değişimi sonucu sanatın da dönüştüğünü anlar. Sanat tarihieğitiminin günümüz sanatını anlamak, değerlendirmek ve eleştirel bakış geliştirebilmek için gerekli olduğununun farkına varır. Sanat kültürü, sanatsal eleştiri, sanat etiği ve bilimi konularında bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarih Öncesi Dönemlerde ve İlkçağ Uygarlıklarında oluşturulan sanatların toplumsal, düşünsel, siyasal, ekonomik ve coğrafi boyutlardaki oluşumunu ve değişimini kavratmak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarih Öncesi Sanatlarıı; Paleolitik Dönem, Mezolitik Dönem ve Neolitik Dönem Sanatları, İlkçağ Sanatlarıı; Mezopotamya (Sümer, Akad, Babil, Asur), Mısır, Ege ( Girit, Miken), Anadolu (Hititler, Frigler Urartular), Yunan, Etrüsk ve Roma Sanatları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders içeriği, kaynaklar, yöntem ve temel kavramların tanımlanması (sanat ve sanat tarihi).
|
Kaynak okuma
|
Anlatım, Tartışma |
|
2 |
Sanatın başlangıcı ve İlkel Dönem kültürü açısından işlevi: ilk araçlar, mağara resimleri, heykelcikler ve süsleme.
|
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
3 |
Mezolitik dönem topluluklarında (Yakındoğu ve Avrupa) sanat.
|
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
4 |
Neolitik dönem topluluklarında sanat: mimari, resim, heykel, seramik, süsleme.
|
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
5 |
Mezopotamya Uygarlıkları ve Sanatı: Sümer, Akad, Babil, Asur´da mimari, resim, heykel.
|
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
6 |
Mısır Uygarlığı ve Sanatı: Ölüm duygusu, inanç biçimi ve coğrafi koşulların sanata olan etkisi. Mimari, resim, heykel.
|
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
7 |
Eski Anadolu Uygarlıkları: Kalkolitik Dönem, Eski Tunç Çağı, Asur Ticaret Kolonileri Dönemi.
|
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
8 |
Ara sınav
|
Soru Hazırlama |
|
|
9 |
Devam: Eski Anadolu Uygarlıkları: Hititler, Frigler ve Urartularda mimari, resim, heykel, seramik.
|
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
10 |
Ege Bölgesi Uygarlıkları: Girit ve Miken´de mimari, resim, heykel, seramik.
|
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
11 |
Eski Yunan Uygarlığı ve Sanatı: Kent Devletleri, mitoloji, felsefe ve sanat.
|
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
12 |
Devam: Eski Yunan Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, heykel, seramik.
|
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
13 |
Etrüsk Dönemi Sanatı: Mimari,resim,heykel |
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
14 |
Eski Roma Uygarlığı ve Sanatı: Erken Roma, Roma Cumhuriyeti ve Roma İmparatorluğu.
|
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
15 |
Devam: Eski Roma Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, resim, heykel, küçük el sanatları.
|
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
16/17 |
Final sınavı
|
Soru Hazırlama |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
E.H. GOMBRİCH, Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul,1986
Gina PISICHEL, Sant Tarihi Ansiklopedisi, C.1, Görsel Yayınları, İstanbul, 1981
Germain BAZIN, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınlar, İstanbul,1998
Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi, Görsel Yayınlar, İstanbul,1982
Larry SHINER, Sanatın İcadı, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2004
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
2 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
0 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
0 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
1 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
0 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
0 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
0 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
3 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
1 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
0 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
0 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
0 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
2 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
0 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
1 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
0 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
4 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
2 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
1 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
4 |
4 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 39 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|