Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sanat Tarihine Giriş

Dersin Kodu : ICM106

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. NERMİN TANBUROĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sanat tarihsel birikim kazanır.
İnsanın insanlaşma sürecinde sanatın işlevsel değerini öğrenir.
İlkçağda farklı coğrafyalarda kurulmuş olan her uygarlığn kendine özgü sanat üslubu oluşturduğunu anlar.
Toplumsal kurumların değişimi sonucu sanatın da dönüştüğünü anlar.
Sanat tarihieğitiminin günümüz sanatını anlamak, değerlendirmek ve eleştirel bakış geliştirebilmek için gerekli olduğununun farkına varır.
Sanat kültürü, sanatsal eleştiri, sanat etiği ve bilimi konularında bilgi sahibi olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tarih Öncesi Dönemlerde ve İlkçağ Uygarlıklarında oluşturulan sanatların toplumsal, düşünsel, siyasal, ekonomik ve coğrafi boyutlardaki oluşumunu ve değişimini kavratmak.

Dersin İçeriği : Tarih Öncesi Sanatlarıı; Paleolitik Dönem, Mezolitik Dönem ve Neolitik Dönem Sanatları, İlkçağ Sanatlarıı; Mezopotamya (Sümer, Akad, Babil, Asur), Mısır, Ege ( Girit, Miken), Anadolu (Hititler, Frigler Urartular), Yunan, Etrüsk ve Roma Sanatları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders içeriği, kaynaklar, yöntem ve temel kavramların tanımlanması (sanat ve sanat tarihi). Kaynak okuma Anlatım, Tartışma
2 Sanatın başlangıcı ve İlkel Dönem kültürü açısından işlevi: ilk araçlar, mağara resimleri, heykelcikler ve süsleme. Kaynak okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
3 Mezolitik dönem topluluklarında (Yakındoğu ve Avrupa) sanat. Kaynak okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
4 Neolitik dönem topluluklarında sanat: mimari, resim, heykel, seramik, süsleme. Kaynak okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
5 Mezopotamya Uygarlıkları ve Sanatı: Sümer, Akad, Babil, Asur´da mimari, resim, heykel. Kaynak okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
6 Mısır Uygarlığı ve Sanatı: Ölüm duygusu, inanç biçimi ve coğrafi koşulların sanata olan etkisi. Mimari, resim, heykel. Kaynak okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
7 Eski Anadolu Uygarlıkları: Kalkolitik Dönem, Eski Tunç Çağı, Asur Ticaret Kolonileri Dönemi. Kaynak okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
8 Ara sınav Soru Hazırlama
9 Devam: Eski Anadolu Uygarlıkları: Hititler, Frigler ve Urartularda mimari, resim, heykel, seramik. Kaynak okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
10 Ege Bölgesi Uygarlıkları: Girit ve Miken´de mimari, resim, heykel, seramik. Kaynak okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
11 Eski Yunan Uygarlığı ve Sanatı: Kent Devletleri, mitoloji, felsefe ve sanat. Kaynak okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
12 Devam: Eski Yunan Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, heykel, seramik. Kaynak okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
13 Etrüsk Dönemi Sanatı: Mimari,resim,heykel Kaynak okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
14 Eski Roma Uygarlığı ve Sanatı: Erken Roma, Roma Cumhuriyeti ve Roma İmparatorluğu. Kaynak okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
15 Devam: Eski Roma Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, resim, heykel, küçük el sanatları. Kaynak okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
16/17 Final sınavı Soru Hazırlama Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  E.H. GOMBRİCH, Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul,1986
 Gina PISICHEL, Sant Tarihi Ansiklopedisi, C.1, Görsel Yayınları, İstanbul, 1981
 Germain BAZIN, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınlar, İstanbul,1998
 Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi, Görsel Yayınlar, İstanbul,1982
 Larry SHINER, Sanatın İcadı, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2004
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, 2
2 Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, 0
3 İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, 0
4 İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, 1
5 İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, 0
6 İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, 0
7 Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, 0
8 Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, 3
9 İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, 1
10 Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, 0
11 İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, 0
12 Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, 0
13 Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, 2
14 İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, 0
15 Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, 1
16 İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, 0
17 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 4
18 Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, 2
19 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, 1
20 İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 4 4
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 39
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.56
Dersin AKTS Kredisi: 2