Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İç Mekan Ve Mobilya Tarihi 2

Dersin Kodu : ICM314

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 20. Yüzyıl iç mimarlık mobilyalarının özelliklerini özetleyebilecekler.
Arts and Crafts ve Art Nouveau, Art Deco, Neo Plastisizm/De Stijl hareketi, iç mekâna ve mobilya tasarımına etkilerini tanımlayabilecekler.
20. Yüzyıl canlanma / aydınlanma dönemini kavrayıp her dönemi tasvir edebilecekler.
Verilecek konularla ilgili sunum hazırlayıp anlatabilecekler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tarihsel perspektif içindeki sanatsal gelişmeleri inceleyerek mobilya iç mimari mekân ilişkilerinin karşılaştırılmasının öğretilmesi.

Dersin İçeriği : 20.yy. ve Tasarım: Arts and Crafts hareketi. Art Nouveau, Bauhaus, Art Deco, De Stijl, Chicago Okulu, Werkbund ve New York 5’in 20.yy.’da ortaya çıkış nedenleri ve bu hareketlerin sonuçlarının irdelenmesi; 1910’larda Avrupa ve Amerika’da iç mekân tasarımı ve mobilya, 1914-1942 arası dönemlerin iç mekân ve mobilya tasarım anlayışlarının karşılaştırılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İç Mimari Stüdyo 3


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 20. Yüzyıl iç mimarlık ve mobilya anlayışına giriş. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
2 Fovizm, Ekspresyonizm (Dışavurumculuk), Pürizm (Arıtıcılık), Kübizm, Fütürizm (Gelecekçilik), Yeni-Gerçekçilik, Süprematizm (Soyut Grafik), Dadaizm (Dadacılık), Konstrüktivizm (Yapılandırmacılık), Sürrealizm (Gerçeküstücülük), Abstre Ekspresyonizm (Soyut Dışavurumculuk), Avangard, Neo-dada, Pop art, Op art, Minimalizm, Post-Minimalizm akımları, mekâna ve mobilya tasarımına etkilerinin sorgulanması, bu akımın ürettiği mobilyalar. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
3 Arts and Crafts ve Art Nouveau hareketi, iç mekâna ve mobilya tasarımına etkileri, bu akımın ürettiği mekânlar ve mobilyalar. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
4 Bauhaus Okulu, iç mekâna ve mobilya tasarımına etkileri, bu akımın ürettiği mekânlar ve mobilyalar. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
5 Art Deco hareketi, iç mekâna ve mobilya tasarımına etkileri, bu akımın ürettiği mekânlar ve mobilyalar. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
6 Neo Plastisizm/De Stijl hareketi, iç mekâna ve mobilya tasarımına etkileri, bu akımın ürettiği mekânlar ve mobilyalar. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
7 Chicago Okulu, iç mekâna ve mobilya tasarımına etkileri, bu akımın ürettiği mekânlar ve mobilyalar. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
8 Ara sınav Değerlendirme Değerlendirme grafiği
9 Deutsche Werkbund, iç mekâna ve mobilya tasarımına etkileri, bu akımın ürettiği mekânlar ve mobilyalar. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
10 New York 5, iç mekâna ve mobilya tasarımına etkileri, bu akımın ürettiği mekânlar ve mobilyalar. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
11 Modernizmin, iç mekâna ve mobilya tasarımına etkileri, ürettiği mobilyalar. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
12 Post Modernizmin, iç mekâna ve mobilya tasarımına etkileri, ürettiği mekânlar ve mobilyalar. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
13 Çağdaş mobilya tasarımcılarının tasarımlarından örnekler. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
14 Çağdaş mobilya tasarımcılarının tasarımlarından örnekler. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
15 Mobilya tasarımcılarının tasarımlarından örneklerle genel tekrar ve değerlendirme. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
16/17 Final sınavı Değerlendirme Değerlendirme grafiği


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  DİNÇEL, K., IŞIK, Z. (1979). Mobilya Sanat Tarihi, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
 GIESELMANN, R., BATUR, A., NASHCHOKINA, M., KORTAN, E., TÜMER, G., ONAT, E., GODOLI, E., HASOL, D., SEMA, A. (1996). Mimari Akımlar 1, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları/ Yapı’dan Seçmeler Dizisi, ISBN: 9789757438359, İstanbul.
 BLAKEMORE, R.G., (1997). History of Interior Design and Furniture, John Wiley&Sons Inc., ISBN: 9780471286761, Canada.
 KOLEKTİF. (2008). 1000 Interior, Tasarım Yayın Grubu/ Liaoning Publishing, ISBN: 9787538155426, İstanbul.
 ANTMEN, A. (2008). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, ISBN: 9789755703848, İstanbul.
 KUBAT, A. S., ÇİMEN, B., JENCKS, C., KORTAN, E., YURTSEVER, H., DOSTOĞLU, N. T., NUR, E., OSTERTAG, R. (1996). Mimari Akımlar 2, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları/ Yapı’dan Seçmeler Dizisi, ISBN:9789757438367, İstanbul.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 9 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, 3
2 Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, 3
3 İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, 3
4 İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, 3
5 İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, 2
6 İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, 4
7 Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, 4
8 Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, 4
9 İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, 2
10 Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, 2
11 İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, 2
12 Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, 2
13 Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, 2
14 İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, 2
15 Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, 4
16 İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, 3
17 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 3
18 Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, 4
19 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, 3
20 İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 9 2 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 50
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2
Dersin AKTS Kredisi: 2