Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Malzeme Ve Yapı İçi Konstrüksiyon 4

Dersin Kodu : ICM306

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. YUSUF GÜRÇINAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersin sonunda öğrenci, Bölücü Sistemlerde Malzeme ve Konstrüksiyon Sistem ve Detaylandırma Mantığını tanımlayabilecekler.
Tuğla, Taş, Ahşap, Cam, Metal malzemelerin nasıl uygulandığını ifade edebilecekler.
Malzemelerin üretim yöntemlerini açıklayabilecekler.
Akustik tasarım açısından tavan sistemleri standartlar ve yönetmeliklerini bilecekler.
Yapının bölümlerine uygun malzeme seçebilecekler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yapının iç planlaması yapılırken konfor açısından en mükemmelini elde edebilmek için teknik ve teknolojik olarak mekânların içlerinde kullanılması gereken yapım sistemleri ile ilgili bilgiler öğrenciye verilerek nihai ürün olan kendi tasarımını yapması öğrenim çıktısı olarak değerlendirilebilir.

Dersin İçeriği : Yatay ve düşey bölücü sistemler: Tanım ve sınıflandırılması, konstrüksiyon ve tasarım kriterleri. Yapı eleman ve sistemlerinde malzemeye dayalı kesit düzenlemeleri, iç mekânda uygulama yöntem ve teknikleri. Kaplama ve yüzey oluşturma teknikleri geçme, birleşme bilgileri. Döşeme Duvar ve Tavan Kaplamaları; Malzemelerine göre sınıflandırılması ve detaylandırılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İç Mimari Stüdyo 3


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Mekânda Bölme ve Bölünme: Bölücü Elemanın Tanımlanması. Teorik anlatım Projeksiyonla sunum
2 Düşey Bölücü Sistemler: Bölücü Sistemlerde Malzeme ve Konstrüksiyon Sistem ve Detaylandırma Mantığı. Teorik anlatım Örnek sunumu
3 Malzeme Ve Konstrüksiyona Göre Sınıflandırma: Tuğla-Taş Yığma Tipi, Ahşap Karkas Tipi, Metal Karkas Tipi. Teorik anlatım Projeksiyonla sunum
4 Panel Tipi: Alçı Panelli, Cam Panelli, Metal Panelli, Ahşap-Suni Ahşap Panelli. Teorik anlatım Projeksiyonla sunum
5 Sistem Özelliklerine Göre Sınıflandırma: Sabit Bölücüler, Hareketli Bölücüler, Sökülüp Takılabilen Bölücüler, Taşınabilir Bölücü Sistemler. Teorik anlatım Projeksiyonla sunum
6 Fonksiyona Göre Sınıflandırma: Yalıtım Fonksiyonlu Bölücüler; Ses Yalıtım ve Isı Yalıtım Güvenlik Fonksiyonlu Bölücüler; Yangın Emniyeti, Darbe Emniyeti, Deprem Emniyeti. Teorik anlatım Çizim teknikleri sunumu
7 Düşey Bölücü Elemanlarda Kaplama ve Boya Standartlar ve Yönetmelikler. Teorik anlatım Çizim uygulamaları
8 Ara sınav Değerlendirme Değerlendirme grafiği
9 Yatay Bölücü Sistemler: Döşemelerin Tasarımını Belirleyen Etmen ve Gereksinimler, Döşemelerin Sınıflandırılması. Teorik anlatım Projeksiyonla sunum
10 Döşeme Sistemleri ve Konstrüksiyonu: Betonarme Döşemeler, Ahşap Karkas Döşemeler, Metal Karkas Döşemeler. Teorik anlatım Projeksiyonla sunum
11 Döşemelerde Kesit Düzenleme: Yükseltilmiş Döşeme. Teorik anlatım Projeksiyonla sunum
12 Isıtma, Havalandırma Sistemleri ve Döşeme Sistem Konstrüksiyon İlişkisi, Akustik Tasarım Açısından Döşemeler, Döşeme Kaplamaları, Süpürgelikler ve Bitirme Malzemeleri. Teorik anlatım Projeksiyonla sunum
13 Tavan ve Asma Tavan Sistemleri ve Konstrüksiyonu, Tavan Kaplamaları, Boya , Bitirme Malzemeleri. Teorik anlatım Örnek sunumu
14 Tavan Sistemleri İle İklimlendirme - Havalandırma Tesisat Sistemlerinin İlişkilendirilmesi Aydınlatma Tasarımı Açısından Tavan Sistemleri. Teorik anlatım Projeksiyonla sunum
15 Akustik Tasarım Açısından Tavan Sistemleri Standartlar ve Yönetmelikler. Teorik anlatım Örnek sunumu
16/17 Final sınavı Değerlendirme Değerlendirme grafiği


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ronald Ashcroft, R. (1992). “Construction for Interior Designers”, Essex, , Raf No: TH145A831992, England : Longman
 Chiara, J. D. (1992). “Time-Saver Standard For Interıor Design And Space Planning”, Raf No: NK2110D431992New York : McGraw-Hill,
 CALLENDER, J. H. (1997). “Time-Saver Standard For Interıor Design Data”, Raf No: M TH 51T55 New York : McGraw-Hill.
 CHİNG, F. D. K. (1991). “Building Construction Illustrated”, Raf No: TH146C551991, New York, NY : Wiley,
 WIGGINTON, M. (1996). “Glass In Architecture”, Raf No: NA4140W54, London : Phaiden.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 9 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, 3
2 Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, 3
3 İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, 3
4 İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, 2
5 İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, 2
6 İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, 2
7 Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, 2
8 Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, 2
9 İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, 2
10 Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, 3
11 İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, 0
12 Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, 2
13 Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, 2
14 İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, 3
15 Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, 3
16 İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, 3
17 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 2
18 Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, 3
19 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, 3
20 İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 9 2 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 50
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2
Dersin AKTS Kredisi: 2