|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yapı Donatımı 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
ICM229 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. GÜLERTAN AKYÜZLÜER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Isıtma, havalandırma ve tesisat konularında bilgi edinebilecekler.
Disiplinler arası çalışmaların önemini anlayabilecekler.
İlgili standartlar, rehber ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olabilecekler.
Mimari tasarımın tesisat aşamalarında karşılaşılan problemlere çözümler üretebilecekler.
Teknik tasarım yeteneklerini geliştirebilecekler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Herhangi bir yapının iç mekânlarında (ıslak ve ıslak olmayan) ısınma, havalandırma ve onlara ilişkin sistemler hakkında bilgi verilerek mesleki gelişime katkıda bulunmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Isıtma: Isıtma sistemleri, Isıtma yöntemleri ve kuramları: Merkezi ısıtma, tekil ısıtma, bölge ısıtma ve özel ısıtma. Havalandırma: Doğal havalandırma, mekanik havalandırma, kanal sistemi tasarımı, havalandırma uygulamaları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İç Mimari Stüdyo 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Isıtma Sistemleri: Isıtma Yöntem ve Kuramları: Isı Yükü, Isı İletimi. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama |
Projeksiyon ile sunum |
|
2 |
Isıtma Yöntemine Göre Mekân İçinde Isı Hareketi. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama |
Projeksiyon ile sunum |
|
3 |
Merkezi Isıtma Sistemleri. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama |
Projeksiyon ile sunum |
|
4 |
Sıcak Sulu Isıtma Sistemleri: Alttan Dağıtma Alttan Toplama Sistemler. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama |
Projeksiyon ile sunum |
|
5 |
Üstten Dağıtma Alttan Toplama Sistemler. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama |
Projeksiyon ile sunum |
|
6 |
Kat Kaloriferleri: Tek Borulu Sistem, Çift Borulu Sistem. |
Teorik anlatım |
Yerinde gösterim |
|
7 |
Döşemeden Isıtma. |
Teorik anlatım |
Projeksiyon ile sunum |
|
8 |
Ara sınav |
Değerlendirme |
Değerlendirme grafiği |
|
9 |
Sıcak Hava Perdeleri, Havalandırma: Doğal Havalandırma. |
Teorik anlatım |
Projeksiyon ile sunum |
|
10 |
Mekanik Havalandırma: İç Hava Kalitesi, Havalandırma Tesisatı. |
Teorik anlatım |
Projeksiyon ile sunum |
|
11 |
Kanal Sistemi Tasarımı. |
Teorik anlatım |
Örnek sunum |
|
12 |
Farklı Mekânlarda Havalandırma: Konutlarda, Garajlarda, Okullarda. |
Teorik anlatım |
Projeksiyon ile sunum |
|
13 |
Merkezi Havalandırma Santralleri. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama |
Projeksiyon ile sunum |
|
14 |
Binalarda Kanal Uygulaması ve Hava Dağıtımı. |
Uygulama çalışmaları |
Örnek sunumu |
|
15 |
Endüstriyel Havalandırma. |
Karşılaştırmalı uygulama |
Projeksiyon ile sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
Uygulama değerlendirmesi |
Değerlendirme grafiği |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
MOORE, F. (1993). “Environmental Control Systems”, Ç.Ü. Merkezi Kütüphanesinden, Raf No:TH 6021 M66, New York : cGraw-Hill.
JAN F. KREIDER, J. F. (1994). “Heating and Cooling of Building’s Design for Efficiency”, Raf No:TH 7345 K74, New York : McGraw-Hill,
Isısan. (2000). “Mimarın Tesisat El Kitabı”, Raf No: KTL28R3.45, İstanbul.
KÜÇÜKÇALI, R., ARISOY, A. (2000). “Isıtma Tesisatı”, Isısan, Raf No: TH7511K832000,İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
9 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
3 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
3 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
4 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
2 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
3 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
2 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
3 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
3 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
2 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
3 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
1 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
3 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
3 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
4 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
4 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
3 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
3 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
4 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
3 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
9 |
2 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 50 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|