|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Malzeme Ve Yapı İçi Konstrüksiyon 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
ICM205 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YUSUF GÜRÇINAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersin sonunda öğrenci, yapıda hangi malzemelerin kullanıldığını tanımlayabilecekler.
Malzemelerin üretim yöntemlerini açıklayabilecekler.
Malzemelerin nasıl uygulandığını ifade edebilecekler.
Yapının bölümlerine uygun malzeme seçebilecekler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yapının iç planlaması yapılırken konfor açısından en mükemmelini elde edebilmek için teknik ve teknolojik olarak mekânların içlerinde kullanılması gereken malzemeler ile ilgili bilgiler öğrenciye verilerek nihai ürün olan kendi tasarımını yapması öğrenim çıktısı olarak değerlendirilebilir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mikro ve makro yapıları ile genel bir sınıflandırma içinde “malzeme” tanımının yapılması, mekân tasarımında malzeme kavramının ve tasarımı etkileyen malzeme özelliklerinin, tasarım-malzeme ilişkisinin tanımlanması, yapı malzemelerinin: Doğal taş malzemeler, pişmiş toprak malzemeler, doğal ve yapay ahşap malzemeler, metal ve metal alaşım malzemeler, sentetik esaslı malzemeler, bağlayıcılar ve bitirme malzemeleri olarak tanım, tarihçe, üretim yöntem ve kullanım şekilleri, ilgili standartlar ile uygulama örnekleri üzerinde değerlendirilerek analiz edilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İç Mimari Stüdyo 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Malzemeyi Oluşturan Mikro ve Makro Yapıların Tanımlanması. |
Teorik anlatım |
Malzeme örnekleri sunum |
|
2 |
Mekân Tasarımında Malzeme Tanımı Mekan Kurgusunu Belirleyen Konfor Şartlarının Karşılanmasında Malzeme Özellikleri (Fiziki Çevre). Mekanik Konfor Şartlarını Karşılayan. |
Teorik anlatım |
Projeksiyonla sunum |
|
3 |
İklimsel Konfor Şartlarını Karşılayan. |
Teorik anlatım |
Projeksiyonla sunum |
|
4 |
Su ve Nem ile İlgili Konfor Şartlarını Karşılayan. |
Teorik anlatım |
Projeksiyonla sunum |
|
5 |
Akustik Konfor Şartlarını Karşılayan. |
Teorik anlatım |
Projeksiyonla sunum |
|
6 |
Güvenlik İle İlgili Konfor Şartlarını Karşılayan (Yangın). |
Teorik anlatım |
Projeksiyonla sunum |
|
7 |
Mekânsal Anlatım Dilinin Oluşturulmasında Malzeme Özellikleri Ekranda gösterilen bir sunumu, aynı özellikleri ve görüntüsü ile oluşturabilme uygulaması. |
Teorik anlatım |
Malzeme örneklerinin incelenmesi |
|
8 |
Ara sınav |
Değerlendirme |
Değerlendirme grafiği |
|
9 |
Yapı Malzemeleri: Doğal Taş Malzeme. |
Teorik anlatım |
Araştırma sunumu |
|
10 |
Yapı Malzemeleri: Pişmiş Toprak Malzeme. |
Teorik anlatım |
Araştırma sunumu |
|
11 |
Doğal ve Yapay Ahşap Malzeme. |
Teorik anlatım |
Malzeme örneklerinin incelenmesi |
|
12 |
Metaller ve Metal Alaşımlar. |
Teorik anlatım |
Projeksiyonla sunum |
|
13 |
Sentetik Esaslı Malzemeler. |
Teorik anlatım |
Projeksiyonla sunum |
|
14 |
Bağlayıcılar. |
Teorik anlatım |
Ödev sunumu |
|
15 |
Kumaş, Boya Bitirme Malzemeleri. |
Teorik anlatım |
Malzeme örneklerinin incelenmesi |
|
16/17 |
Final sınavı |
Değerlendirme |
Değerlendirme grafiği |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ronald Ashcroft, R. (1992). “Construction for Interior Designers”, Essex, , Raf No: TH145A831992, England : Longman
Chiara, J. D. (1992). “Time-Saver Standard For Interıor Design And Space Planning”, Raf No: NK2110D431992New York : McGraw-Hill,
CHİNG, F. D. K. (1991). “Building Construction Illustrated”, Raf No: TH146C551991, New York, NY : Wiley,
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
9 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
3 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
3 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
3 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
2 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
2 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
2 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
2 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
2 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
2 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
3 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
0 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
2 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
2 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
3 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
3 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
3 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
2 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
3 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
3 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
9 |
2 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 50 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|