Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İç Mekanda Peyzaj

Dersin Kodu : IMS402

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : İç mekân bitkilerini familya, cins ve türleri ile tanır.
İç mekânlarda bitkisel tasarımı bilir.
İç mekân bitkilerinin kullanımlarını bilir.
Sorunların çözümünde bu bitki türlerinin kullanımları ile ilgili yorum yapabilir.
İç mekân bitkilerinin bakımını bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İç mekânlarda estetik ve fonksiyonel amaçlarla kullanılan bitkilerin sınıflandırılması, familya cins ve türlerin özelliklerinin tanıtılması. Kullanım alanları ile ilgili genel bilgilerin sunulması. Genel anlamda bitkilerle ilgili bazı terimlerin açıklanması. İç mekânlarda bitkisel tasarımı yönlendirecek bilgilerin verilmesi, bu bitkilerle katalog yapılmasını sağlayarak bilgilerin kalıcı olmasını sağlamak.

Dersin İçeriği : Peyzaj, peyzaj mimarlığı, peyzaj mimarlığının diğer bilimlerle ilişkisi, peyzaj mimarlığında tasarım süreci ve tasar ögeleri, bitki materyali, dış ve iç mekân bitkilerinin benzer ve farklı tarafları, iç mekânlarda bitki seçimi için sorunlu alanlar, iç mekânlarda bitkilendirme tasarımı, tasarımı etkileyen ekolojik ve estetik faktörler, bitkilerin sıcaklık, nem, ışık vd. Istekleri, bonsai sanatı, iç avlular, çatı bahçeleri ve bitkilendirme teknikleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İç mekân bitkilerinin sınıflandırması, örnek cins ve türler. Teorik anlatım, gösteri Sözlü anlatım ve sunum
2 İç mekânların sınıflandırılması, iç mekânda bitki kullanımının amaçları, örnekler. Teorik anlatım, gösteri Sözlü anlatım ve sunum
3 İç mekânlarda bitkisel tasarımda etkili koşullar, çevre koşulları, tür seçimi ve ortam oluşturma yolları. Teorik anlatım, gösteri Sözlü anlatım ve sunum
4 Moraceae familyası, genel özellikleri ve iç mekanlarda kullanımlarına yönelik genel bilgiler, önemli türler ve çeşitler, bakım ve yetiştiricilikle ilgili bilgiler. Teorik anlatım, gösteri Sözlü anlatım ve sunum
5 Araceae familyası, genel özellikleri ve iç mekanlarda kullanımlarına yönelik genel bilgiler, önemli türler ve çeşitler, bakım ve yetiştiricilikle ilgili bilgiler. Teorik anlatım, gösteri Sözlü anlatım ve sunum
6 Palmaceae ve Araliaceae familyaları, genel özellikleri ve iç mekanlarda kullanımlarına yönelik genel bilgiler, önemli türler ve çeşitler, bakım ve yetiştiricilikle ilgili bilgiler. Teorik anlatım, gösteri Sözlü anlatım ve sunum
7 Maranthaceae, Begoniaceae familyaları, genel özellikleri ve iç mekanlarda kullanımlarına yönelik genel bilgiler, önemli türler ve çeşitler, bakım ve yetiştiricilikle ilgili bilgiler. Teorik anlatım, gösteri Sözlü anlatım ve sunum
8 Ara sınav Uygulama değerlendirmesi Değerlendirme grafiği
9 Labiataceae, Crassulaceae ve Commomelinaceae familyaları, genel özellikleri ve iç mekanlarda kullanımlarına yönelik genel bilgiler, önemli türler ve çeşitler, bakım ve yetiştiricilikle ilgili bilgiler. Teorik anlatım, gösteri Sözlü anlatım ve sunum
10 Uygulama, herbaryumla ilgili çalışmalar. Teorik anlatım ve uygulama Uygulamalar
11 Liliaceae, Euphorbiacea ve Agavaceae familyaları, genel özellikleri ve iç mekanlarda kullanımlarına yönelik genel bilgiler, önemli türler ve çeşitler, bakım ve yetiştiricilikle ilgili bilgiler, iç mekanlarda kullanılan diğer soğanlı cins ve türlere ait bilgiler, kullanım yerleri ve şekilleri. Teorik anlatım, gösteri Sözlü anlatım ve sunum
12 İç mekânlarda kullanılan diğer soğanlı cins ve türlere ait bilgiler, kullanım yerleri ve şekilleri. Teorik anlatım, gösteri Sözlü anlatım ve sunum
13 Rubiacea ve Gesneriaceae familyaları, genel özellikleri ve iç mekanlarda kullanımlarına yönelik genel bilgiler, önemli türler ve çeşitler, bakım ve yetiştiricilikle ilgili bilgiler. Teorik anlatım ve uygulama Sözlü anlatım ve sunum
14 Genel uygulama çalışmaları. Teorik anlatım ve uygulama Uygulamalar
15 Genel uygulama çalışmaları. Teorik anlatım ve uygulama Uygulamalar
16/17 Final sınavı Uygulama değerlendirmesi Değerlendirme grafiği


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  BESALET, P. (1979). Park-Bahçe ve Peyzaj Mimarisi, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, Kayıt No: #61253, İstanbul.
 YAZGAN, M. E., USLU, A. (2003). İç Mekanda Bitkisel Tasarım, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayını, Ankara.
 SÖĞÜT, Z., E. BOZDOĞAN, S. GÜLER, (2005). İç Mekân Bitkilerinde Bakım Detayları. Floraplus: Peyzaj-Çevre-Bahçe-Kesme Çiçek Dergisi. Sayı: 5, İstanbul.
 KOLLEKTİF (Şekerbank), (2007). Peyzaj Uygulama ve Bitkiler Kitabı/2006, Floraplus Yayınları, ISBN: 9944598518, İstanbul.
 KOLLEKTİF, (2007). Türkiye Üretim Kataloğu 2007 (Dış Mekan İç Mekan Bitkileri ve Peyzaj), Floraplus Yayınları, ISBN: 9789944598538, İstanbul.
 UZUN, G. (2007). Türkiye İç Mekân Bitkileri Tanıtım Kitabı, Floraplus Yayınları, ISBN: 9944598518, İstanbul.
 PRESS, C / M. (2008). Architecture Landscape, Ca Press-Maru Yayınları ( Yem Kitabevi), ISBN: 9999990270444, İstanbul.
 MCHOY, P., 2002, House Plants, Annes PublishingInc., England.
 HUXLEY, A., 1992, Succes With House Plants, The Reader´s Digest Associations, New York.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 6 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, 3
2 Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, 3
3 İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, 2
4 İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, 3
5 İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, 0
6 İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, 3
7 Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, 1
8 Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, 2
9 İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, 2
10 Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, 2
11 İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, 1
12 Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, 2
13 Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, 2
14 İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, 3
15 Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, 1
16 İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, 1
17 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 1
18 Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, 1
19 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, 1
20 İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 7 3 21
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 4 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 75
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3
Dersin AKTS Kredisi: 3