Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çağdaş İç Mekan Problemleri ve Analizi II

Dersin Kodu : İÇM 726

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi F.YEŞİM GÜRANİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersin sonunda öğrenci, Çağdaş iç mekân problemlerini analiz eder.
Öğrenci çağdaş iç mekanların yeterli konfor şartlarını bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çağdaş iç mekân düzenlemelerinin işlev ve kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda yeterli konfor şartlarını sağlayacak oluşum problemlerinin işlevsel ve estetik boyutlar doğrultusunda analizi ve araştırılmasıdır.

Dersin İçeriği : Çağdaş iç mekanlarda işlev ve kullanıcı gereksinimleri. Çağdaş iç mekanlarda Form, fonksiyon ve estetik. Çağdaş iç mekân problemlerinin seçilmiş örnekler üzerinde analiz edilmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İç Mimarlık Stüdyosu 3


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin konusu, amacı, çalışma yöntemi ile çalışma konularının belirlenmesi. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
2 Öneri Konuların Sunumu ve Tartışılması. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
3 Belirlenen konu ile ilgili mekân seçimi. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
4 Belirlenen konu ile ilgili tasarım etkenlerinin araştırılması. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
5 Belirlenen konu ile ilgili tasarım etkenlerinin araştırılması. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
6 Belirlenen konu ile ilgili tasarım etkenlerinin araştırılması. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
7 Seçilen mekânlara yönelik biçim, işlev ve estetik analizinin yapılması. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
8 Ara sınav Değerlendirme Değerlendirme grafiği
9 Seçilen mekânlara yönelik biçim, işlev ve estetik analizinin yapılması. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
10 Seçilen mekânlara yönelik biçim, işlev ve estetik analizinin yapılması. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
11 İç mekân tasarımını belirleyen etmenlerin tartışılması. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
12 İç mekân tasarımını belirleyen etmenlerin tartışılması. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
13 Çağdaş iç mekân problemlerinin seçilmiş örnekler üzerinde analiz edilerek tasarımı belirleyen etkenlerin ortaya konulması. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
14 Çağdaş iç mekân problemlerinin seçilmiş örnekler üzerinde analiz edilerek tasarımı belirleyen etkenlerin ortaya konulması. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
15 Çağdaş iç mekân problemlerinin seçilmiş örnekler üzerinde analiz edilerek tasarımı belirleyen etkenlerin ortaya konulması. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
16/17 Final sınavı Değerlendirme Değerlendirme grafiği


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  De Chiara, Joseph, Time Saver Standarts For Interior Design and Space Planning,
 Abercrombie, Stanley, A century of interior design 1900-2000: a timetable of the design,
 Coleman, Cindy, Interior design handbook of professional practice,
 Gray, Susan Kim, Designers on designers :the inspiration behind great interiors,
 Kendall, Gordon T., Designing your business :strategies for interior design professionals,
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 10 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, 3
2 İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme, 3
3 İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, 2
4 Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, 0
5 Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, 3
6 İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, 4
7 Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, 2
8 İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, 0
9 Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, 2
10 Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, 2
11 Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, 3
12 İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair bilgisayar vb. modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, 3
13 Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, 3
14 İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, 2
15 Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, 3
16 İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, 2
17 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 2
18 Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, 2
19 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, 3
20 İç mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 8 80
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 152
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.08
Dersin AKTS Kredisi: 6