|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İç Mimarlık Atölye II(Zorunlu) |
|
Dersin Kodu |
: |
İÇM 702 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YUSUF GÜRÇINAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Edindiği bilgi, deneyim ve becerilerini uygulamaya dönüştürebilecek. Bir konu ya da problem üzerinde çözüme yönelik alternatifler üretebilecek. Bir konu üzerinde detaylı çalışma disiplini edinebilecek. Değerlendirme ve yorumlama becerisini kazanabilecek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin kompleks bir yapıda çeşitli tasarım sorunlarını araştırması ve bunlara çözümler ve uygulama projeleri üretebilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kompleks bir yapıda çeşitli tasarım sorunlarını ele alma, bu sorunlara: fonksiyon, teknik, strüktürel, proportional ve dekoratif açılardan bir sanat üslubu çerçevesinde çağdaş çözümler geliştirme ve uygulamaya yönelik projeler hazırlama becerilerinin kazanılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İç Mimari Stüdyo 1 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Konu ile ilgili Mimari / Röleve vd. Projelerin öğrencilere dağıtılması. |
Ödev: 1) Konu hakkında benzer başarılı değişik restorasyon projeleri hakkında araştırmalar yapılması ve 2) Binanın yerinde incelenmesi
|
Saha / Arazi Çalışması Ödev (Saha çalışması, Kütüphane ve İnternet araştırması), Standart Stüdyo
|
|
2 |
Bina ile ilgili yapılan çalışma ve araştırmaların Takdimi. Çalışma konularının tartışılması Ödev:
|
Çalışma konusuna örnek Restorasyon Projeleri hakkında araştırma. 3) Binaya verilecek işlev hakkında öneri yapılması / İhtiyaç Listesi alternatifleri geliştirilmesi
|
Gösterim / Çizim takdimi Standart Stüdyo
|
|
3 |
Seminer: 1 Öğrencilerin a) Restorasyon proje Örneklerinin sunumu ve b) Önerilen ihtiyaç listeslerinin tartışılması.
|
Avan Proje çalışmaları / Mimari Tarz araştırmaları
|
Seminer
|
|
4 |
Bina Restitüsyon ve Restorasyonu hakkında Workshop yapılması + Avam Proje ve Mimari Tarz Çalışmalarının değerlendirilmesi.
|
Mekan Organizasyon etüdlerinin yapılması
|
Ödev, Problem çözme
|
|
5 |
Mekan Organizasyonu çalışmalarının değerlendirilmesi.
|
İç Mimari tasarım için öneriler geliştirilmesi
|
Ödev, Problem çözme
|
|
6 |
Teorik Ders: Yurt içi ve dışı başarılı Restorasyon Örnekleri, + İç Mimari tasarım çalışmalarının değerlendirilmesi.
|
Proje etüdleri |
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
7 |
Plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanan içmekan tasarımlarının değerlendirilmesi.
|
Proje etüdleri |
Ödev, Problem çözme
|
|
8 |
Ara sınav (Verilen bir konu hakkında 4 saatlik stüdyo çalışması yapılması, 1:10 ölçeğinde plan, iç cepheler, iç perspektiflerle ve 1:5 ve 1:2 detaylarla tasarımın anlatımı). |
Proje etüdleri |
Ödev, Problem çözme
|
|
9 |
Konferans: Röleve restorasyon çalışmalarından örnekler, Saat 13:15,Stüdyo + Proje Çalışmalarının değerlendirilmesi.
|
Proje etüdleri |
Konuk Konuşmacı, Tartışma, Problem Çözme
|
|
10 |
Plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanan içmekan tasarımlarının değerlendirilmesi.
|
Proje etüdleri |
Ödev, Problem çözme
|
|
11 |
Seminer : Öğrencilerin hazırladıkları restorasyon ve restitüsyon projelerinin power point sunusu olarak takdimi; Davetliler: Uzman Mimarlar, İç Mimarlar, Restoratörler, Anıtlar Yüksek kurulundan uzmanlar, uzman firma temsilcileri + Proje Çalışmalarının değerlendirilmesi. |
Proje etüdleri |
Seminer, Tartışma
|
|
12 |
Plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanan içmekan tasarımlarının değerlendirilmesi.
|
Projenin presentasyon çalışmaları
|
Ödev, Problem çözme
|
|
13 |
Presentasyon önerilerinin değerlendirilmesi.
|
Projenin presentasyon çalışmaları
|
Ödev, Problem çözme
|
|
14 |
Örnek Sunum Paftaları üzerinde görüşme.
|
Örnek sunum çalışmaları
|
Tartışma
|
|
15 |
Örnek Sunum Paftaları üzerinde görüşme.
|
Örnek sunum çalışmaları
|
Tartışma
|
|
16/17 |
Final sınavı |
Projelerin profesyonelce çizim ve takdimi |
Tartışma
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Zelinsky, Marilyn. 1564969258 The inspired workspace :interior designs for creativity and productivity Rockport Pub. Gloucester, MA 2002 (NK2195O4Z46 2002)
Bayazıt, Nigan. 9757860255 Endüstri ürünlerinde ve mimarlıkta tasarlama metodlarına giriş. Literatür. İstanbul 1994 (TS171B39)
Ballast, David Kent. 1591260329 Interior construction and detailing for designers and architects Professional Publications. Belmont, CA 2005 (TH2025.B36 2005 )
Baker, Geoffrey H. 0419161309 Design strategies in architecture :an approach to the analysis of form Van Nostrand Reinhold ; E and New York 1996 (NA2750B35 )
Hill, Richard, 0300079486 Designs and their consequences :architecture and aesthetics Yale University Press New Haven 1999 (NA2500H55 1999)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
4 |
|
2 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme, |
1 |
|
3 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
5 |
|
4 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
3 |
|
5 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
5 |
|
6 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
3 |
|
7 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
5 |
|
8 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
5 |
|
9 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
5 |
|
10 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
5 |
|
11 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
5 |
|
12 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair bilgisayar vb. modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
5 |
|
13 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
5 |
|
14 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
5 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
5 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
5 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
2 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
3 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
2 |
|
20 |
İç mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
10 |
80 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|