|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ağ Yapım Ve Donam Tekniği |
|
Dersin Kodu |
: |
SUF302 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CANER ENVER ÖZYURT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Av araçlarında kullanılan farklı materyalleri tanır ve sınıflandırır. Av aracı dizaynında gerekli temel hesaplamaları bilir. Ağlarda kesim hesaplaması yapabilir. Elle ağ örebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin av araçlarının temel bileşenlerini bilmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders kapsamında, balıkçılık uygulamalarında kullanılan ağ materyalinin genel özellikleri, kesim hesaplamaları, ağ örümü ve tamiri öğretilmektedir. Ayrıca uzatma ağı, trol ve gırgır modellerinin yapılması gösterilecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Su Ürünleri Fakültesi Derslikler Avlama Teknolojisi Laboratuarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Av araçlarının sınıflandırılması ve bu av araçlarının kullanılan malzemeler |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım |
|
2 |
Numaralandırma sistemleri ve halatlar |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
3 |
Ağ onarımı ve örme, ödev |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
4 |
Ağ kesimi ve hesaplamaları, ödev |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
5 |
Av aracının yapımı ve donanımı |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
6 |
Serpme dizayn ve yapımı, ödev |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
7 |
Uzatma ağı dizaynı ve hesabı, ödev |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Uzatma ağı dizaynı ve hesabı, ödev |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
10 |
Uzatma ağı dizaynı ve hesabı |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
11 |
Trol dizaynı ve hesabı |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
12 |
Trol dizaynı ve hesabı |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
13 |
Gıgır Dizaynı ve hesabı |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
14 |
Öğrenci sunumları |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
15 |
Öğrenci sunumları |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Taşdemir, O, Ozyurt, C. E. 2004. Av Araçları ve Yapım Tekniği. Nobel Yayın Evi, Adana 224s.
Tokaç, A., 2010. Ağ Yapım ve Donam Tekniği. Ege Ünüversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fakültesi Yayın No: 80, İzmir, 321s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
4 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
4 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
3 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
4 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
4 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
3 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
3 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
5 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
2 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
2 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
3 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
4 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
4 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
2 |
4 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 97 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|