Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : BFZ-710

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : İlk 2 Yıl

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Biyofizik hakkında sistematik bilgi sahibi olur.
temel biyofizik araştırma metodları hakkında bilgi sahibi olur
Bilim felsefesini kavrar ve çalışmalarını bu çerçevede gerçekleştirir
Çalışma ve araştırmalarını bilimsel çerçevede sunabilecek teknikleri bilir ve uygular
Etik temelleri bilir ve her türlü çalışmasında bu değerlere bağlı kalır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Biyofizik, bilim felsefesi, araştırma metodolojisi, sunum teknikleri ve etik hakkında bilgilendirmek, bilimsel tartışma kültürünün oluşturmak.

Dersin İçeriği : Biyofizik, bilim felsefesi, araştırma metodolojisi, sunum teknikleri ve etik, bilimsel tartışma adabı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Biyofiziğin konusu ve alanı Literatür taraması ve bireysel çalışma interaktif öğretim, tartışma
2 Literatür nasıl taranır Literatür taraması ve bireysel çalışma interaktif öğretim, tartışma
3 Literatür nasıl değerlendirilir Literatür taraması ve bireysel çalışma interaktif öğretim, tartışma
4 Tez konusunun belirlenmesi Literatür taraması ve bireysel çalışma interaktif öğretim, tartışma
5 Tez projesinin hazırlanması Literatür taraması ve bireysel çalışma interaktif öğretim, tartışma
6 Tez projesi nasıl yürütülür Literatür taraması ve bireysel çalışma interaktif öğretim, tartışma
7 Araştırmalarda bilimsel ve etik değerlerin gözetilmesi Literatür taraması ve bireysel çalışma interaktif öğretim, tartışma
8 Deneylerde kullanılacak temel yöntemler Literatür taraması ve bireysel çalışma interaktif öğretim, tartışma
9 Bilim felsefesi Literatür taraması ve bireysel çalışma interaktif öğretim, tartışma
10 Sunum teknikleri Literatür taraması ve bireysel çalışma interaktif öğretim, tartışma
11 Ödev1 Literatür taraması ve bireysel çalışma Sunum, soru-cevap, tartışma
12 Ödev2 Literatür taraması ve bireysel çalışma Sunum, soru-cevap, tartışma
13 Ödev3 Literatür taraması ve bireysel çalışma Sunum, soru-cevap, tartışma
14 Ödev4 Literatür taraması ve bireysel çalışma Sunum, soru-cevap, tartışma
15 Ödev5
16/17 proje Literatür taraması ve bireysel çalışma Sunum, soru-cevap, tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İnternet very tabanları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek 3
2 Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma 5
3 Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek 4
4 Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek 5
5 Araştırma bulgularını yorumlayabilmek 5
6 Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak 5
7 Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek 3
8 Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek 2
9 Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek 5
10 Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 3 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 113
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.52
Dersin AKTS Kredisi: 5