Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Biyoelektrik-1

Dersin Kodu : BFZ-542

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Periferik sinirlerin yapı ve işlevlerini bilir
Miyelin kılıfının özelliklerini açıklar
Dejenerasyon ve rejenerasyon süreçlerini öğrenir
model kurar, bileşik sinir potansiyelini hesaplar
sukroz-gap yöntemiyle bileşik aksiyon potansiyellerini kayıtlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dejenerasyon ve rejenerasyon sırasında çevresel sinirlerin yapı, işlev ve sinyal iletimi özellikleri

Dersin İçeriği : Çevresel sinirlerin yapısı, özellikleri, sınıflandırılması, miyelin kılıfının özellikleri, nodal, juxta paranodal ve internodal bölgelerin özellikleri ve bu bölgelerdeki iyon kanallarının dağılımları, sinir dejenerasyon ve rejenerasyonu, rejenerasyon sırasında sinir iletiminin özellikleri, bileşik zar ve aksiyon potansiyelleri, bileşik aksiyon potansiyeli kayıtlama teknikleri, Model kurarak bileşik aksiyon potansiyelini hesaplamak, Ödev1,2,3,4, Sokroz-gap modeli ve potansiyel hesaplama, sukroz-gap tekniği, voltaj-klamplı sukroz gap, dönem sonu sınavı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çevresel sinirlerin yapısı, özellikleri, sınıflandırılması Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap, tartışma
2 miyelin kılıfının özellikleri Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap, tartışma
3 nodal, juxta paranodal ve internodal bölgelerin özellikleri ve bu bölgelerdeki iyon kanallarının dağılımları, Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap, tartışma
4 sinir dejenerasyon ve rejenerasyonu Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap, tartışma
5 rejenerasyon sırasında sinir iletiminin özellikleri, Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap, tartışma
6 bileşik zar ve aksiyon potansiyelleri Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap, tartışma
7 bileşik aksiyon potansiyeli kayıtlama teknikleri Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap, tartışma
8 Model kurarak bileşik aksiyon potansiyelini hesaplamak Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap, tartışma
9 Ödev1 Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur Anlatma, uygulama ve tartışma
10 Sokroz-gap modeli ve potansiyel hesaplama Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap, tartışma
11 Ödev2 Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur Anlatma, uygulama ve tartışma
12 sukroz-gap tekniği Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap, tartışma
13 Ödev3 Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur Anlatma, uygulama ve tartışma
14 voltaj-klamplı sukroz gap Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap, tartışma
15 Ödev4 Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur Anlatma, uygulama ve tartışma
16/17 Dönem sonu sınavı sözlü, yazılı, uygulamalı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Biyofizik Ders Notları- Biyofizik problemleri- Prof. Dr. Ferit Pehlivan, Biyofizik Kitabı
 Hücresel Biyofizik-Thomas Fisher Weiss-1996 MIT
 Uyarılabilir zarların iyonik kanalları-Bertil Hille 1992
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 75
    Ödev/Proje/Diğer 4 25
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek 2
2 Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma 4
3 Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek 3
4 Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek 4
5 Araştırma bulgularını yorumlayabilmek 4
6 Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak 5
7 Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek 5
8 Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek 3
9 Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek 5
10 Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 10 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5