|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Biyoelektrik-1 |
|
Dersin Kodu |
: |
BFZ-542 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Periferik sinirlerin yapı ve işlevlerini bilir Miyelin kılıfının özelliklerini açıklar Dejenerasyon ve rejenerasyon süreçlerini öğrenir model kurar, bileşik sinir potansiyelini hesaplar sukroz-gap yöntemiyle bileşik aksiyon potansiyellerini kayıtlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dejenerasyon ve rejenerasyon sırasında çevresel sinirlerin yapı, işlev ve sinyal iletimi özellikleri |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çevresel sinirlerin yapısı, özellikleri, sınıflandırılması, miyelin kılıfının özellikleri, nodal, juxta paranodal ve internodal bölgelerin özellikleri ve bu bölgelerdeki iyon kanallarının dağılımları, sinir dejenerasyon ve rejenerasyonu, rejenerasyon sırasında sinir iletiminin özellikleri, bileşik zar ve aksiyon potansiyelleri, bileşik aksiyon potansiyeli kayıtlama teknikleri, Model kurarak bileşik aksiyon potansiyelini hesaplamak, Ödev1,2,3,4, Sokroz-gap modeli ve potansiyel hesaplama, sukroz-gap tekniği, voltaj-klamplı sukroz gap, dönem sonu sınavı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çevresel sinirlerin yapısı, özellikleri, sınıflandırılması |
Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur |
Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
miyelin kılıfının özellikleri |
Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur |
Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
nodal, juxta paranodal ve internodal bölgelerin özellikleri ve bu bölgelerdeki iyon kanallarının dağılımları, |
Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur |
Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
sinir dejenerasyon ve rejenerasyonu |
Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur |
Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
rejenerasyon sırasında sinir iletiminin özellikleri, |
Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur |
Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
bileşik zar ve aksiyon potansiyelleri |
Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur |
Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
bileşik aksiyon potansiyeli kayıtlama teknikleri |
Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur |
Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
Model kurarak bileşik aksiyon potansiyelini hesaplamak |
Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur |
Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap, tartışma |
|
9 |
Ödev1 |
Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur |
Anlatma, uygulama ve tartışma |
|
10 |
Sokroz-gap modeli ve potansiyel hesaplama |
Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur |
Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Ödev2 |
Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur |
Anlatma, uygulama ve tartışma |
|
12 |
sukroz-gap tekniği |
Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur |
Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Ödev3 |
Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur |
Anlatma, uygulama ve tartışma |
|
14 |
voltaj-klamplı sukroz gap |
Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur |
Ders anlatımı, problem çözümü, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Ödev4 |
Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur |
Anlatma, uygulama ve tartışma |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
|
sözlü, yazılı, uygulamalı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Biyofizik Ders Notları- Biyofizik problemleri- Prof. Dr. Ferit Pehlivan, Biyofizik Kitabı
Hücresel Biyofizik-Thomas Fisher Weiss-1996 MIT
Uyarılabilir zarların iyonik kanalları-Bertil Hille 1992
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek |
2 |
|
2 |
Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak
Güvenilir bilgiye ulaşabilmek
Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme
Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma |
4 |
|
3 |
Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek
Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek |
3 |
|
4 |
Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek |
4 |
|
5 |
Araştırma bulgularını yorumlayabilmek |
4 |
|
6 |
Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak |
5 |
|
7 |
Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek |
5 |
|
8 |
Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek |
3 |
|
9 |
Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek |
5 |
|
10 |
Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
10 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|