Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Microfabrication and basic processes in VLSI technology

Dersin Kodu : EE-653

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUTLU AVCI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Mikrofabrikasyonun temel süreçlerini açıklayabilme
Temel süreçleri iki ve üç boyutlu benzetime tabi tutabilme
CMOS bir üretim süreci planlama
Cihazların elektronik modellerini çıkarabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tümleşik devre üretim süreçlerini ve benzetim yöntemlerini kavrama

Dersin İçeriği : Mikroelektronik teknolojisine bakış, silikon ve III-V bileşik yarıiletken teknolojilerinin karşılaştırılması, mikroelektronik üretimin temel süreçleri, litografi ve kalıp transferi ekipmanları, gaz ve plazma temelleri, CVD ve PVD yöntemleri ile ince film üretimi, oksit, nitrit ve polisilikon ince filmler ve VLSI teknolojisinde kullanımları, katkılama süreci, iyon ekimi, diffüzyon ve epitaksi, ıslak ve kuru aşındırma, kontak oluşturma ve VLSI da çok katmanlı metal serme, VLSI ve ULSI için yalıtım teknikleri, CMOS ve BiCMOS süreç entegrasyon örnekleri, MEMS üretimi.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Elektrik-elektronik Mühendisliği Bölümü Lisans üstü eğitim dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Mikrofabrikasyona giriş Kitabın ilgili bölümünü okumak Yansı sunumu
2 Monokristal yarıiletken üretimi Kitabın ilgili bölümünü okumak Yansı sunumu
3 Epitaksiyel büyütme Kitabın ilgili bölümünü okumak Yansı sunumu
4 Oksitleme Kitabın ilgili bölümünü okumak Yansı sunumu
5 Diffüzyon Kitabın ilgili bölümünü okumak Yansı sunumu
6 Litografi Kitabın ilgili bölümünü okumak Yansı sunumu
7 Problem saati Problem çözme
8 Dönemiçi sınavı Klasik sınav
9 İyon ekme Kitabın ilgili bölümünü okumak Yansı sunumu
10 İnce film serme Kitabın ilgili bölümünü okumak Yansı sunumu
11 Metal serme Kitabın ilgili bölümünü okumak Yansı sunumu
12 Giriş/Çıkış bağlantısı Kitabın ilgili bölümünü okumak Yansı sunumu
13 ESD koruması Kitabın ilgili bölümünü okumak Yansı sunumu
14 Bir CMOS üretim prosesi tasarlama Kitabın ilgili bölümünü okumak Yansı sunumu
15 Bir BJT üretim süreci tasarlama Kitabın ilgili bölümünü okumak Yansı sunumu
16/17 Cihazların elektriksel karakteristiklerinin çıkarımı Kitabın ilgili bölümünü okumak Yansı sunumu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  R. C. Jaeger, Introduction to Microelectronic Fabrication (Vol. V of the Modular Series on Solid State Devices), 2nd Ed. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall, 2002.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 3 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 2
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
3 Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
4 Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
5 Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 5
6 Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 4
7 Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 4
8 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 4
9 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 4
10 Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 3
11 Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 3
12 Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 4
13 Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 4
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 3
15 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 5 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6