|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Introduction to Modern Control |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-645 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. İLYAS EKER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Klasik kontrol sistemini tanımlar Modern kontrol yapısını tanımlar Modern kontrol matematiğini gösterir Modern kontrolcülerin tasarımını açıklar Modern kontrolcü tasarımını yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Modern kontrol önbilgileri vermek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Durum değişkenli kontrol sistemleri, kontrol edilebilirlik, gözlemlenebilirlik,, kararlılık, farklı durum değişken modelleri. Etkileşmesiz control tasarımı. kontrolcü tasarımı. Ters tepkimeli sistemler. Statik ve dinamik kompanzasyon teknikleri. Kontrol bilimindeki günümüzde yapılmakta olan araştırmalat ve konuları |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Derslikleri (Zemin Kat) |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İçerik ve giriş |
|
Düz anlatım |
|
2 |
Klasik kontrolün tekrarı |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
3 |
PID klasik kontrol tasarımı |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
4 |
Modern kontrolün özellikleri |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
5 |
Durum-değişken denklemleri |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
6 |
Düzgün ve düzgün olmaya sistemler |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
7 |
Kontrol edilebilirlik |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
8 |
Arasınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Gözlemlenebilirlik |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
10 |
Kararlılık |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
11 |
Durum-değişken denklem türleri |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
12 |
Statik kontrol |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
13 |
Dinamik kontrol |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
14 |
Durum-değişken kontrolcü tasarımı |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
15 |
Kontrol biliminde araştırma konuları |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Grimble, M.J. and Johnson, M.A., Optimal Control and Stochastic Estimation, John Wiley and Sons,0-471-90593-3/4.
Maciejowski, J.M., Multivariable Feedback Design, Addison Wesley, 0-201-18243-2
Dorf, R.C., Modern Control Systems, Addison Wesley, 0-201--03147-7.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
1 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
3 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
3 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
3 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
3 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
3 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
3 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
3 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
3 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
3 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
3 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
3 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
3 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
3 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
8 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|