|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngilizce |
|
Dersin Kodu |
: |
IN 198 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman ŞENEL DURMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Cümleleri anlayabilir ve yakın ilişkili olan ifadeleri, sıklıkla kullanabilir. Tanıdık ve rutin konularla ilgili bilgi alabilir. Günlük hayata dair bir konunun ana fikirlerini anlayabilir. Kişisel ilgi alanına giren konularla bağlantılı kolaylıkla bağlantı kurabilir. Basit bir dille geçmişini tanımlıyabilir. Görüş ve planları için fikirler,nedenler ve açıklamalar verebilir. İngilizcenin konuşulduğu yerde durumların üstesinden gelebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Make students understand and use familiar everyday expressions and very basic phrases aimed at the satisfaction of needs of a concrete type. Introduce him/herself and others and ask and answer questions such as where he/she lives people he/she knows. Interact in a simple way if the other person speaks slowly and clearly. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders şu yapıların öğretilmesini içermektedir: ...vardır(tekil),....vardır(çoğul),çok,biraz,birkaç,sıklık zarfları;ne kadar sık,asla,nadiren,genellikle,herzaman.Basit geçmiş zaman(di´li geçmiş zaman),Neden...?,çünkü....Kıyaslama,kaç(sıfat),en...(sıfat),sıfatlarla ve zarflarla kıyaslama,gelecek zaman,geçmiş zaman)Present Perfect Tense),daha önce hiçbir kez,iki kez.Geçmişte başlamış şu anda süreklilik gösteren zaman(Present Perfect tense) zamandan beri...?....den beri..., yeterince,...dığı zaman,iken. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mevcut Zaman,Geniş Zaman |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
2 |
Şimdiki Zaman ve Şimdiki Zamanın Hikayes |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
3 |
Geçmiş Zaman,Di´li Geçmiş Zaman |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
4 |
Miş´li geçmiş zaman |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
5 |
Miş´li geçmiş zaman |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
6 |
Kipler |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
7 |
Ingilizce Tekil ve Çoğul Yapılar
A,An,The Belirli ve Belgisiz Sıfatlar
Ingilizce Sıfatlar |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
8 |
Vize Sınavı |
|
|
|
9 |
`s Iyelik Eki
Of Iyelik Eki
İşaret Sıfatları
Sayılabilen ve Sayılamayan isimler |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
10 |
Bağlaçlar |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
11 |
ülkeler, uyruklar,günler,aylar,mevsimler |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
12 |
Yer Edatları |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
13 |
Zaman Edatları |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
14 |
Yer edatları |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
15 |
Konu Tekrarı |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders Kitabı: English for Life Seviye: Elementary ( Yetişkin öğrenciler için İngilizce ) Yazarlar: Tom Hutchinson Yayınevi: Oxford University Press
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme |
5 |
|
2 |
Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme |
3 |
|
3 |
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme |
0 |
|
4 |
Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma |
0 |
|
5 |
Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme |
1 |
|
6 |
Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme |
2 |
|
7 |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma |
0 |
|
8 |
Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme |
0 |
|
9 |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma |
0 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme |
0 |
|
11 |
Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. |
0 |
|
12 |
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma |
0 |
|
13 |
Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme |
0 |
|
14 |
Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. |
0 |
|
15 |
Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması |
0 |
|
16 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma |
4 |
|
17 |
Ders içi faaliyetler, farazi dava ve adliye çalışmaları ile diğer mesleki ve akademik ziyaretlerin gerçekleştirilmesi yoluyla birlikte çalışma becerisine sahip olması |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
2 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 47 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|