|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Rekabet Hukuku |
|
Dersin Kodu |
: |
HKS302 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FATİH BİLGİLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Rekabetin korunması için getirilen kuralları öğrenir.
Rekabeti engelleyici, bozucu ve kısıtlayıcı anlaşmalar, kararlar ve uyumlu eylemleri açıklar.
Rekabet Kurumu´nun yapısı ile başlıca görev ve yetkileri hakkında bilgi sahibi olur. Rekabet Kurumu´nun alabileceği kararların türlerini tanımlayabilir.
Rekabet Kurumu´nun kararlarının yargısal denetiminin ne şekilde gerçekleştiğini ortaya koyabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Serbest piyasa ekonomisine hakim olan kurallar ile rekabeti engelleyici, bozucu ve kısıtlayıcı anlaşmalar, kararlar ve uyumlu eylemlerin incelenmesi
Rekabet Kurumu´nun başlıca görev ve yetkileri ve Kurul’un alabileceği kararlar ve Kurul kararlarının yargısal denetimi hakkında öğrencilerin bilgi edinmesini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Rekabet hukuku hakkında genel bilgiler, rekabeti sınırlayıcı anlaşma, karar ve uyumlu davranışlar, anlaşma, uyumlu davranış, işletme birliği kararları, muafiyet, hakim durumun kötüye kullanılması, hakim durumun saptanması, kötüye kullanma, birleşme ve devirler, çeşitleri, yasaklanma usulü, rekabeti sınırlayıcı uygulamaların yaptırımı, cezai yaptırımlar, hukuki yaptırımlar, kanunu uygulayacak makamlar, Rekabet Kurulu, mahkemelerin yetkisi, inceleme ve araştırma usulü, soruşturma, Kurul’un alabileceği kararlar, Kurul kararlarının yargısal denetimi.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Rekabet Kavramı ve Kurallarının Gerekliliği |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
2 |
Konu,Yer ve Zaman Bakımından Uygulama |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
3 |
İlgili Coğrafi Pazar |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
4 |
İlgili Ürün/Hizmet Pazarı |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
5 |
Rekabeti Sınırlayıcı Anlaşma, Karar ve Uyumlu Eylemler |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
6 |
Muafiyet, Bireysel ve Grup Muafiyeti |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
7 |
Hakim Durumun Kötüye Kullanılması |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Birleşme ve Devralmalar |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
10 |
Sınai Mülkiyet ve Rekabet Hukuku |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
11 |
Rekabet İhlallerinin Yaptırımları |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
12 |
Cezai Yaptırımlar |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
13 |
Hukuki Yaptırımlar |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
14 |
Rekabet Kurulu Karar İncelemeleri |
Okuma |
Problem sunumu, soru-cevap |
|
15 |
Rekabet Kurulu Karar İncelemeleri |
Okuma |
Problem sunumu, soru-cevap |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yılmaz ARSLAN, Rekabet Hukuku, EkinYayınevi, İstanbul 2007.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme |
3 |
|
2 |
Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme |
4 |
|
3 |
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme |
3 |
|
4 |
Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma |
3 |
|
5 |
Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme |
3 |
|
6 |
Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme |
3 |
|
7 |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma |
3 |
|
8 |
Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme |
4 |
|
9 |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma |
2 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme |
3 |
|
11 |
Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. |
3 |
|
12 |
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma |
4 |
|
13 |
Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme |
2 |
|
14 |
Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. |
3 |
|
15 |
Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması |
4 |
|
16 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|