|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tüketici Hukuku |
|
Dersin Kodu |
: |
HKS206 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Ayıplı mal, sözleşmedeki haksız şartlar, kapıdan satışlar, mesafeli sözleşmeler, devremülk sözleşmesi, tüketici kredisi, aldatıcı reklama ilişkin mevzuat, doktrin tartışmaları ve uygulaması hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere tüketicinin korunması mevzuatı hakkında bilgi kazandırılmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
1. tüketici yasasının temel kavramları açıklamak. 1.1. Tüketicinin terimi tanımlamak. 1.2. tüketici yasasının kaynaklarını listelemek. 1.3. tüketici yasasının kapsamını belirlemek. 1.4. hukukun diğer dalları için tüketici kanunuyla ilgilenmek. 2. Tüketici hukukunun genel konularını belirlemek. 2.1. tüketicinin korunmasına ilişkin önlemleri almak. 2.2.hareket göre tüketici haklarını özetlemek. 3.Belirli durumlarda tüketicinin korunması gerekir. 3.1. mal ve hizmetler için tüketici haklarını belirlemek. 3.2. dedektif malların zarar olay için yükümlülüğü açıklamak. 3.3. yanıltıcı reklamlara karşı tüketicinin korunması. 3.4. Sözleşmenin haksız hükümlerine karşı tüketicinin korunması amacını gütmek. 3.5. tüketici kredilerinde tüketicinin korunmasını sağlamak. 4. Tüketici sorunlarına çeşitli çözümler üretmek. 4.1.kapıdan kapıya ve mesafeli tüketici çözümleri tanımlamak. 4.2.kampanya ve promosyon sözleşmeleri ve abonelik sözleşmeleri yapmak. 4.3. tatil için sözleşmeler yapmak. 5. Tüketici sorunların çözümü tartışmak. 5.1.tüketici örgütlerini araştırmak. 5.2. tüketici mahkemelerini incelemek. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tüketici Kavramı ve Tanımı |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
2 |
Tüketici Satım Sözleşmeleri |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
3 |
Mal veya Hizmetin Ayıplı Olması Halinde Tüketicinin Seçimlik Hakları |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
4 |
Mal veya Hizmetin Ayıplı Olması Halinde Ayıptan Doğan Sorumluluk |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
5 |
Aldatıcı Reklam |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
6 |
Aldatıcı Reklama Karşı Tüketicinin Korunması |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
7 |
Karşılaştırmalı Reklam |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Haksız Sözleşme Şartları ve Örnekleri |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
10 |
Haksız Sözleşme Şartlarına Karşı Tüketicinin Korunması |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
11 |
Kapıdan Tüketici İşlemleri |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
12 |
Mesafeli Tüketici İşlemleri |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
13 |
Paket Tur Sözleşmesi |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
14 |
Devremülk Sözleşmesi |
okuma |
Problem sunumu, soru-cevap |
|
15 |
Tüketici Kredi Sözleşmeleri |
okuma |
Problem sunumu, soru-cevap |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof. Dr. İ. Yılmaz Aslan: Tüketici Hukuku, Bursa, 2010.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme |
3 |
|
2 |
Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme |
5 |
|
3 |
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme |
2 |
|
4 |
Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma |
2 |
|
5 |
Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme |
4 |
|
6 |
Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme |
4 |
|
7 |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma |
3 |
|
8 |
Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme |
2 |
|
9 |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma |
4 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme |
3 |
|
11 |
Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. |
4 |
|
12 |
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma |
3 |
|
13 |
Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme |
1 |
|
14 |
Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. |
2 |
|
15 |
Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması |
2 |
|
16 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|