Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türk Siyasi Tarihi

Dersin Kodu : HKS102

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türkiye´nin toplumsal yapısının niteliklerini anlamak.
Türkiye´nin siyasal yapısının niteliklerini anlamak.
Türkiye´nin son 100 yılık tarihine ana hatlarıyla aşina olmak.
Türkiye´nin siyasal yaşamındaki gelişmeleri takip edebilme ve anlamlandırma becerisi kazanmak.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türkiye´nin siyasal hayatındaki gelişmeleri doğru anlamlandırabilme becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği : Türkiye´nin Osmanlı´dan bu yana yaşadığı siyasi gelişmeleri kendi dönemsel koşulları içinde ele almak ve güncel siyasetle ilişkilendirmek.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Hukuk Fakültesi amfileri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Osmanlı Devleti’nde Siyasal ve Toplumsal Yapı Okuma Sözlü Anlatım ve Tartışma.
2 Osmanlı’da Islahat Çalışmaları ve Modernleşme Arayışları. Okuma Sözlü Anlatım ve Tartışma.
3 Kurtuluş Savaşı ve Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşu. Okuma Sözlü Anlatım ve Tartışma.
4 1923-1950 Arası Türkiye’de Siyasal Hayat (Kemalizm ve Yeni Türkiye). Okuma Sözlü Anlatım ve Tartışma.
5 Demokrat Parti İktidarı ve 27 Mayıs 1960 Askeri Darbesi Okuma Sözlü Anlatım ve Tartışma.
6 27 Mayıs Sonrası Türkiye’de Siyasal Hayat ve 1961 Anayasası (Göreli Özgürlük Ortamı). Okuma Sözlü Anlatım ve Tartışma.
7 Vize Sınavı Okuma -
8 12 Mart 1971 Askeri Müdahalesi ve 1970’li Yıllar Okuma Sözlü Anlatım ve Tartışma.
9 12 Eylül’e Giden Yol (Darbeye Doğru). Okuma Sözlü Anlatım ve Tartışma.
10 12 Eylül 1980 Askeri Darbesi ve 82 Anayasası. Okuma Sözlü Anlatım ve Tartışma.
11 1980 Sonrası Türkiye’de Siyasal Hayat (Yeni Partiler ve Baskı Altında Nefes Almak). Okuma Sözlü Anlatım ve Tartışma.
12 Türkiye’de 1990’lar (Koalisyonlu Apolitik Yıllar ve Siyasal İslam’ın Yükselişi Okuma Sözlü Anlatım ve Tartışma.
13 Türkiye’de 1990’lar (Koalisyonlu Apolitik Yıllar ve Siyasal İslam’ın Yükselişi Okuma Sözlü Anlatım ve Tartışma.
14 2000’li Yıllar ve AKP İktidarında Türkiye (Süregelen Siyasi Meseleler). Okuma Sözlü Anlatım ve Tartışma.
15 2000’li Yıllar ve AKP İktidarında Türkiye (Süregelen Siyasi Meseleler). Okuma Sözlü Anlatım ve Tartışma.
16/17 Final Sınavı Okuma -


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Taylan KOÇ, Ana Hatlarıyla Türkiye´de Siyasal Hayat, Karahan Kitabevi
 Erik Jan ZÜRCHER, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim Yayınları.
 Taylan KOÇ ve Servet GÜN, Kamu Yönetimi, Pelikan Yayınları.
 Hasan Bülent KAHRAMAN, Türk Siyasetinin Yapısal Analizi, Cilt I ve II, Agora Kitaplığı.
 Metin HEPER, Türkiye´nin Siyasal Hayatı, Doğan Kitap.
 Sina AKŞİN, Türkiye’nin Yakın Tarihi, İmaj Yayıncılık.
 Tevfik ÇAVDAR, Türkiye’nin Demokrasi Tarihi, Cilt I ve II , İmge Kitabevi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme 2
2 Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme 3
3 Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme 2
4 Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma 2
5 Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme 4
6 Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme 4
7 Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma 3
8 Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme 4
9 Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma 3
10 Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme 1
11 Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. 5
12 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma 5
13 Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme 3
14 Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. 2
15 Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması 3
16 Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma 4
17 Ders içi faaliyetler, farazi dava ve adliye çalışmaları ile diğer mesleki ve akademik ziyaretlerin gerçekleştirilmesi yoluyla birlikte çalışma becerisine sahip olması 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 38
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.52
Dersin AKTS Kredisi: 2