|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Siyasi Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
HKS102 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türkiye´nin toplumsal yapısının niteliklerini anlamak. Türkiye´nin siyasal yapısının niteliklerini anlamak. Türkiye´nin son 100 yılık tarihine ana hatlarıyla aşina olmak. Türkiye´nin siyasal yaşamındaki gelişmeleri takip edebilme ve anlamlandırma becerisi kazanmak.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türkiye´nin siyasal hayatındaki gelişmeleri doğru anlamlandırabilme becerisi kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Türkiye´nin Osmanlı´dan bu yana yaşadığı siyasi gelişmeleri kendi dönemsel koşulları içinde ele almak ve güncel siyasetle ilişkilendirmek. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Hukuk Fakültesi amfileri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Osmanlı Devleti’nde Siyasal ve Toplumsal Yapı |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
2 |
Osmanlı’da Islahat Çalışmaları ve Modernleşme Arayışları. |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
3 |
Kurtuluş Savaşı ve Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşu. |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
4 |
1923-1950 Arası Türkiye’de Siyasal Hayat (Kemalizm ve Yeni Türkiye). |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
5 |
Demokrat Parti İktidarı ve 27 Mayıs 1960 Askeri Darbesi |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
6 |
27 Mayıs Sonrası Türkiye’de Siyasal Hayat ve 1961 Anayasası (Göreli Özgürlük Ortamı). |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
7 |
Vize Sınavı |
Okuma |
- |
|
8 |
12 Mart 1971 Askeri Müdahalesi ve 1970’li Yıllar |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
9 |
12 Eylül’e Giden Yol (Darbeye Doğru). |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
10 |
12 Eylül 1980 Askeri Darbesi ve 82 Anayasası. |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
11 |
1980 Sonrası Türkiye’de Siyasal Hayat (Yeni Partiler ve Baskı Altında Nefes Almak). |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
12 |
Türkiye’de 1990’lar (Koalisyonlu Apolitik Yıllar ve Siyasal İslam’ın Yükselişi |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
13 |
Türkiye’de 1990’lar (Koalisyonlu Apolitik Yıllar ve Siyasal İslam’ın Yükselişi |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
14 |
2000’li Yıllar ve AKP İktidarında Türkiye (Süregelen Siyasi Meseleler). |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
15 |
2000’li Yıllar ve AKP İktidarında Türkiye (Süregelen Siyasi Meseleler). |
Okuma |
Sözlü Anlatım ve Tartışma. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Okuma |
- |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Taylan KOÇ, Ana Hatlarıyla Türkiye´de Siyasal Hayat, Karahan Kitabevi
Erik Jan ZÜRCHER, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim Yayınları.
Taylan KOÇ ve Servet GÜN, Kamu Yönetimi, Pelikan Yayınları.
Hasan Bülent KAHRAMAN, Türk Siyasetinin Yapısal Analizi, Cilt I ve II, Agora Kitaplığı.
Metin HEPER, Türkiye´nin Siyasal Hayatı, Doğan Kitap.
Sina AKŞİN, Türkiye’nin Yakın Tarihi, İmaj Yayıncılık.
Tevfik ÇAVDAR, Türkiye’nin Demokrasi Tarihi, Cilt I ve II , İmge Kitabevi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme |
2 |
|
2 |
Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme |
3 |
|
3 |
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme |
2 |
|
4 |
Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma |
2 |
|
5 |
Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme |
4 |
|
6 |
Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme |
4 |
|
7 |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma |
3 |
|
8 |
Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme |
4 |
|
9 |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma |
3 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme |
1 |
|
11 |
Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. |
5 |
|
12 |
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma |
5 |
|
13 |
Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme |
3 |
|
14 |
Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. |
2 |
|
15 |
Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması |
3 |
|
16 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma |
4 |
|
17 |
Ders içi faaliyetler, farazi dava ve adliye çalışmaları ile diğer mesleki ve akademik ziyaretlerin gerçekleştirilmesi yoluyla birlikte çalışma becerisine sahip olması |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
2 |
4 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 38 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|