Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genel Kamu Hukuku 4 (İnsan Hakları)

Dersin Kodu : HK 408

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. DİDEMÖZALPAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, 1. insan haklarının korunması hususunun salt ulusal hukuk meselesi olarak görülemeyeceğini, 2-ulusal hukukun üzerinde yer alan ve ulusal hukukun uyması gereken standartları belirleyen bir ulusalüstü insan hakları hukuku olduğunu, 3- hak arama özgürlüğünde son noktanın ulusal hukuk olmadığını ve gerek uluslararası gerekse bölgesel hak arama yolları bulunduğunu öğrenecekler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : HKS201 Hukuk Metodolojisi

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İlgili insan hakları belgeleri, yapılaştırılan organları ve usulleriyle bir bütün olan ulusalüstü insan hakları hukukunun insan hak ve özgürlüklerine ilişkin standartlarının ortaya koyulmasıdır.

Dersin İçeriği : İnsan Hakları Hukukunun temel inceleme konusu insan haklarının tanınmasını, korunmasını ve geliştirilmesini amaçlayan çeşitli sistemlerin teknik hukuki analizidir. Bu yolla yürürlükteki insan hakları standartları açıklanarak öğrencinin bu standartların bilgisine ulaşması sağlanmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi´nin Kapsamı Okuma Ders anlatımı, tartışma
2 Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi : 11 No´lu Protokol Okuma Ders anlatımı, tartışma
3 Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi : 11 No´lu Protokol Okuma Ders anlatımı, tartışma
4 Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi : 11 No´lu Protokol Okuma Ders anlatımı, tartışma
5 Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi : 11 No´lu Protokol Okuma Ders anlatımı, tartışma
6 Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi : 14 No´lu Protokol Okuma Ders anlatımı, tartışma
7 Ara Sınav
8 Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin Organları Okuma Ders anlatımı, tartışma
9 Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin Yargı Yetkisi Okuma Ders anlatımı, tartışma
10 Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin Yargı Yetkisi Okuma Ders anlatımı, tartışma
11 Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinde Yargılama Okuma Ders anlatımı, tartışma
12 Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinde Yargılama Okuma Ders anlatımı, tartışma
13 Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin Kararları Okuma Ders anlatımı, tartışma
14 Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin Kararları Okuma Ders anlatımı, tartışma
15 Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin Kararları Okuma Ders anlatımı, tartışma
16/17 Dönem Sonu Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Münci Kapani, Kamu Hürriyetleri 2. Fatih Karaosmanoğlu, İnsan Hakları 3. Vahap Coşkun, İnsan Hakları Liberal Açıdan Bir Tahlil
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme 4
2 Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme 4
3 Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme 2
4 Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma 3
5 Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme 3
6 Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme 4
7 Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma 5
8 Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme 4
9 Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma 5
10 Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme 4
11 Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. 5
12 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma 3
13 Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme 4
14 Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. 5
15 Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması 4
16 Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma 4
17 Ders içi faaliyetler, farazi dava ve adliye çalışmaları ile diğer mesleki ve akademik ziyaretlerin gerçekleştirilmesi yoluyla birlikte çalışma becerisine sahip olması 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 98
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.92
Dersin AKTS Kredisi: 4