|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ticaret Hukuku (Ticari İşletme) |
|
Dersin Kodu |
: |
HK 317 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FATİH BİLGİLİ Doç.Dr. ÖMER KORKUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ticari işletme kavramını bilir.
Tacir, tacir yardımcıları kavramları hakkında temel bilgilere sahiptir.
Ticaret sicili,ticari davalar,ticari defterler hakkında bilgi sahibi olur.
Ticaret ünvanı ve marka kavramlarını ve farklarını kavrar.
Haksız rekabet gibi temel konuları öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere ticaret hukukuna giriş niteliğinde olan bu derste ticaret hukuna ilişkin temel kurum ve kavramların öğretilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ticaret ve ticaret hukuku, ticari işletme, ticari işler ve tabi oldukları hükümler, ticari yargı; ticari sayılan davaların belirlenmesi, ticari davaların görüleceği mahkemeler, ticari davalarda kanıtlar ve usul, tacir ve tacir olmanın hükümleri, tacir yardımcıları; bağımlı yardımcılar, bağımsız yardımcılar, ticaret sicili örgütü, ticaret unvanı ve işletme adı, marka; markanın tanımı ve türleri, tescili, marka sahibinin hakları ve yükümlülükleri, markayla ilgili hukuki işlemler, hükümsüzlüğü ve sona ermesi, marka hakkının korunması, haksız rekabet, ticari defterler, cari hesap.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ticaret Hukuku kavramı ve uygulama alanının tespiti |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
2 |
Ticari İş kavramı |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
3 |
Ticari Yargı |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
4 |
Ticari İşletme Kavramı ve Unsurları |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
5 |
Tacir Kavramı |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
6 |
Tacir Sıfatının Hukuki Sonuçları |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
7 |
Ticaret Sicili |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Fikri mülkiyet kavramı |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
10 |
Ticaret ünvanı ve İşletme adı |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
11 |
Marka Kavramı,unsurları |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
12 |
Haksız Rekabet |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
13 |
Ticari Defterler ve Cari Hesap |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
14 |
Bağımlı Tacir Yardımcıları |
Okuma |
Problem sunumu, soru-cevap |
|
15 |
Bağımsız Tacir Yardımcıları |
Okuma |
Problem sunumu, soru-cevap |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Karahan, Sami: Ticari İşletme Hukuku, B. 23, Konya 2012.
Ayhan, R./Özdamar, M./Çağlar, H.: Ticari İşletme Hukuku - Genel Esaslar, B. 5, Ankara 2012
Arkan Sabih: Ticari İşletme Hukuku, 17. Bası, Ankara 2012.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme |
0 |
|
2 |
Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme |
0 |
|
3 |
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme |
0 |
|
4 |
Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma |
2 |
|
5 |
Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme |
0 |
|
6 |
Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme |
4 |
|
7 |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma |
0 |
|
8 |
Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme |
0 |
|
9 |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma |
3 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme |
0 |
|
11 |
Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. |
5 |
|
12 |
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma |
4 |
|
13 |
Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme |
2 |
|
14 |
Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. |
3 |
|
15 |
Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması |
3 |
|
16 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma |
2 |
|
17 |
Ders içi faaliyetler, farazi dava ve adliye çalışmaları ile diğer mesleki ve akademik ziyaretlerin gerçekleştirilmesi yoluyla birlikte çalışma becerisine sahip olması |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|