|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mühendislik ve Teknolojide Proje Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MTY-503 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEYFETTİN NOYAN OĞULATA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Proje Yönetimi temel bilgisi vermek ve bilgi alanlarını göstermek Proje Yönetimi süreçleri ve aralarındaki ilişkileri analiz etmek MS Project Yazılımını göstermek, proje planlaması ve performans değerlendirmesi uygulamak Proje uygulamaları ve vaka analizleriyle öğrenilenleri birleştirmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Uygulama örnekleri ile güncel Proje Yönetimi bilgisi vermek, Proje Yönetimi bilgi alanlarını tanıtmak, öğrencilere Proje yönetebilecek teorik ve pratik alan bilgisinin yanında bir proje yönetimi yazılımı kullanmayı öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Proje nedir? Projeler teknik olarak neyi ifade eder? Hangi teknikler en uygun projeyi bulmamıza yardımcı olur? Teori ve uygulama nasıl birleştirilir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm seminer salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Proje Yönetimi´ne giriş, Proje Yönetimi Süreçleri ve aralarındaki ilişkiler |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
2 |
Proje Entegrasyon Yönetimi süreçleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
3 |
Proje Kapsam Yönetimi süreçleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
4 |
MS Project laboratuvar uygulaması (Programın tanıtımı ve Kapsam Yönetimi) |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
laboratuvar, |
|
5 |
Proje Zaman Yönetimi süreçleri (CPM/ PERT) |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
6 |
Proje Zaman Yönetimi süreçleri (CCPM) |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
7 |
MS Project laboratuvar uygulaması ( Kapsam, Zaman Yönetimi) |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
labaratuvar |
|
8 |
arasınav |
|
|
|
9 |
Proje Maliyet Yönetimi süreçleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
10 |
Proje Risk Yönetimi süreçleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
11 |
MS Project laboratuvar uygulaması |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
labaratuvar |
|
12 |
Proje Kalite Yönetimi süreçleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
13 |
Proje İnsan Kaynakları Yönetimi süreçleri; Proje İletişim Yönetimi süreçleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
14 |
Proje Satın Alma Yönetimi süreçleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Anlatım, |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
PMBOK, Project Management Guide, PMI, 2004
Project Management, A Systems Approach to Planning, Scheduling and Controlling, HArold Kerzner, 9th Ed., 2006.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. |
5 |
|
2 |
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. |
5 |
|
3 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
5 |
|
4 |
Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama |
5 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
5 |
|
6 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. |
5 |
|
7 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
5 |
|
8 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme |
5 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
5 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
5 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme |
5 |
|
12 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
72 |
72 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 141 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|