Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Örgütsel İletişim

Dersin Kodu : MTY-551

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEVHİBE OYA ÇETİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : İletişim kavramını ve temel iletişim modelini açıklayabilir.
Örgüt kavramını ve örgüt türlerini bilir.
Örgüt içinde iletişimi engelleyen unsurlarını görüp, bunların çözümü için gerekli yöntemleri uygulayabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel iletişim modelini inceleyerek örgüt kavramı içinde iletişimin önemi öğrenilecektir. Ayrıca, örgüt içinde yapılan iletişim yanlışları gözden geçirilip çözüm yolları incelenecektir.

Dersin İçeriği : Temel iletişim modeli incelenerek, örgüt içinde iletişimi engelleyen unsurlar örgüt türleri ile ilişkili olarak anlatılacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İletişim tanımı, kapsamı Kaynak okuma Düz anlatım
2 İletişim tanımı, kapsamı Kaynak okuma Düz anlatım
3 İletişim tanımı, kapsamı Kaynak okuma Düz anlatım
4 Temel İletişim modeli Kaynak okuma Düz anlatım
5 Temel İletişim modeli Kaynak okuma Düz anlatım
6 Temel İletişim modeli Kaynak okuma Sunum
7 Örgüt kavramı ve türleri Kaynak okuma Sunum
8 Örgüt kavramı ve türleri Araştırma Sunum
9 Örgüt kavramı ve türleri Araştırma Sunum
10 Ara sınav Hazırlık Yazılı sınav
11 Örgüt içinde iletişimi engelleyen unsurlar ve çözüm yöntemleri Araştırma Sunum
12 Örgüt içinde iletişimi engelleyen unsurlar ve çözüm yöntemleri Araştırma Sunum
13 Örgüt içinde iletişimi engelleyen unsurlar ve çözüm yöntemleri Araştırma Sunum
14 Örgüt içinde iletişimi engelleyen unsurlar ve çözüm yöntemleri Araştırma Sunum
15 Örgüt içinde iletişimi engelleyen unsurlar ve çözüm yöntemleri Araştırma Sunum
16/17 Sınav Hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Güllüoğlu, Ö., Örgütsel İletişim, Eğitim Kitabevi, 2011
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. 3
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. 3
3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme 3
4 Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama 3
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. 4
6 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. 5
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma 4
8 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme 3
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. 5
10 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. 3
11 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme 5
12 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6