|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Örgütsel İletişim |
|
Dersin Kodu |
: |
MTY-551 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEVHİBE OYA ÇETİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İletişim kavramını ve temel iletişim modelini açıklayabilir. Örgüt kavramını ve örgüt türlerini bilir. Örgüt içinde iletişimi engelleyen unsurlarını görüp, bunların çözümü için gerekli yöntemleri uygulayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel iletişim modelini inceleyerek örgüt kavramı içinde iletişimin önemi öğrenilecektir. Ayrıca, örgüt içinde yapılan iletişim yanlışları gözden geçirilip çözüm yolları incelenecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel iletişim modeli incelenerek, örgüt içinde iletişimi engelleyen unsurlar örgüt türleri ile ilişkili olarak anlatılacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İletişim tanımı, kapsamı |
Kaynak okuma |
Düz anlatım |
|
2 |
İletişim tanımı, kapsamı |
Kaynak okuma |
Düz anlatım |
|
3 |
İletişim tanımı, kapsamı |
Kaynak okuma |
Düz anlatım |
|
4 |
Temel İletişim modeli |
Kaynak okuma |
Düz anlatım |
|
5 |
Temel İletişim modeli |
Kaynak okuma |
Düz anlatım |
|
6 |
Temel İletişim modeli |
Kaynak okuma |
Sunum |
|
7 |
Örgüt kavramı ve türleri |
Kaynak okuma |
Sunum |
|
8 |
Örgüt kavramı ve türleri |
Araştırma |
Sunum |
|
9 |
Örgüt kavramı ve türleri |
Araştırma |
Sunum |
|
10 |
Ara sınav |
Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
11 |
Örgüt içinde iletişimi engelleyen unsurlar ve çözüm yöntemleri |
Araştırma |
Sunum |
|
12 |
Örgüt içinde iletişimi engelleyen unsurlar ve çözüm yöntemleri |
Araştırma |
Sunum |
|
13 |
Örgüt içinde iletişimi engelleyen unsurlar ve çözüm yöntemleri |
Araştırma |
Sunum |
|
14 |
Örgüt içinde iletişimi engelleyen unsurlar ve çözüm yöntemleri |
Araştırma |
Sunum |
|
15 |
Örgüt içinde iletişimi engelleyen unsurlar ve çözüm yöntemleri |
Araştırma |
Sunum |
|
16/17 |
Sınav |
Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Güllüoğlu, Ö., Örgütsel İletişim, Eğitim Kitabevi, 2011
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. |
3 |
|
2 |
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. |
3 |
|
3 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
3 |
|
4 |
Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama |
3 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
4 |
|
6 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. |
5 |
|
7 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
4 |
|
8 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme |
3 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
5 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
3 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme |
5 |
|
12 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
15 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|