Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Performans Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MTY-549 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEYFETTİN NOYAN OĞULATA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Performans ve performans yönetimi ile ilgili temel kavramları ve temel fonksiyonları uzmanlık düzeyinde kavrayabilmek. Performans yönetimi konusunda bilgi sahibi olma ve güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisi kazanabilmek. Performans yönetimi süreci hakkında stratejik bakış açısına sahip olmak.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yüksek performansa ulaşmanın yollarını ve "toplam performans sisteminin" en etkin biçimde nasıl yönetileceğini öğretmek,
İşletme performansının nasıl ölçülebildiğini açıklamak,
Çalışan performansının yükseltilmesi için "performans değerlendirme sistemlerinin" nasıl uygulandığını tartışmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders; -organizasyonel performans ölçüm araçları, -organizasyonel performans ve ölçüm sistemleri, -veri yönetimi ve analizi, -sonuçları uygulama:kararlar, gelişme ve büyüme, -ve ve organizasyonel gelişim için sürekli ölçme ve izleme konularını içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm seminer salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Performans yönetimi: Genel bakış |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumları
etkileşimli anlatım
örnek olaylar |
|
2 |
Performans yönetimi nedir? Temel kavramlar |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumları
etkileşimli anlatım
örnek olaylar |
|
3 |
Performans yönetiminin zorluğu |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumları
etkileşimli anlatım
örnek olaylar |
|
4 |
Bir sistem olarak performans yönetimi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumları
etkileşimli anlatım
örnek olaylar |
|
5 |
Performans yönetim sisteminin unsurları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumları
etkileşimli anlatım
örnek olaylar |
|
6 |
Performans yönetim süreci |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumları
etkileşimli anlatım
örnek olaylar |
|
7 |
Performans planlaması |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumları
etkileşimli anlatım
örnek olaylar |
|
8 |
Ara sınav/ |
|
|
|
9 |
Performans iletişimi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumları
etkileşimli anlatım
örnek olaylar |
|
10 |
Veri toplama, gözlemleme ve dokümantasyon |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumları
etkileşimli anlatım
örnek olaylar |
|
11 |
Performans değerleme yaklaşımları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumları
etkileşimli anlatım
örnek olaylar |
|
12 |
Performans tanısı ve iyileştirilmesi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumları
etkileşimli anlatım
örnek olaylar |
|
13 |
Performans yönetimi çeşitliliği |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumları
etkileşimli anlatım
örnek olaylar |
|
14 |
Çalışan memnuniyeti, motivasyonu ve performans ilişkisi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumları
etkileşimli anlatım
örnek olaylar |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1- Robert Bacal, Performance Management, McGrawHill, 1999,New York.
2- Aubrey C. Daniels and James E. Daniels, Performance Management: Changing Behavior that Drives Organizational Effectiveness, Performance Management Publications; 4th edition (July 2004).
3- Gary Cokins, Performance Management: Integrating Strategy Execution, Methodologies, Risk, and Analytics (Wiley and SAS Business Series), Wiley; 1 edition (April 6, 2009), New Jersey.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. |
5 |
|
2 |
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. |
4 |
|
3 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
4 |
|
4 |
Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama |
4 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
4 |
|
6 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. |
4 |
|
7 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
3 |
|
8 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme |
4 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
5 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
4 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme |
4 |
|
12 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|