|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mitoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
GRS219 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. NERMİN TANBUROĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Birey, konusunu mitoslardan alan sanat yapıtlarının sahip oldukları simge ve sembollerin ışığında ikonografik yorum yapar. Mitosların sanatın oluşumu yanısıra insanın insanlaşma sürecinde oynadığı rolün farkına varır. Grek ve Roma mitoslarında yer alan Olymposlu Tanrılar, Gök ve Atmosfer tanrıları, su, orman ve kır tanrıları ile kahramanlar hakkında bilgi edinir Konulara ait örnek yapıtların değerlendirilmesi sonucunda sanat tarihsel birikim kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sanatın çok boyutlu anlamlandırılmasında, çağlar boyunca Batı Sanatında konusunu Grek ve Roma mitoslarından alan sanat yapıtlarının ikonografik yorumunu kavratmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Grek ve Roma mitosları çerçevesinde; Evrenin ve Tanrıların Yaratılışı, İnsanın Yaratılışı, Olymposlu Tanrılar, Yer, Gök ve Su Tanrıları, Kahramanlar. Konusunu mitoslardan alan sanat yapıtlarının ikonografik çözümlemesinin yapılması
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, kapsamı ve kaynakların tanıtılması |
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma |
|
2 |
Mitolojinin konuları ve temel kavramlar; mitoloji, mitos, epos, logos |
Kaynak Okuma
|
Anlatım, Tartışma |
|
3 |
Mitolajinin İlkel dönem insanı ve günümüz insanı açısından işlevleri |
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma |
|
4 |
Evrenin ve Tanrıların Yaratılışı |
Kaynak Okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt, Gösterim |
|
5 |
İnsanın yaratılışı ile ilgili mitoslar |
Kaynak Okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt, Gösterim |
|
6 |
Olymposlu Tanrılar; Zeus, Hera, Athena |
Kaynak Okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt, Gösterim |
|
7 |
Devam: Olymposlu Tanrılar; Apollon, Artemis, Ares |
Kaynak Okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt, Gösterim |
|
8 |
Vize Sınavı
|
Soru Hazırlama |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Devam: Olymposlu Tanrılar; Hermes, Hephaistos, Hestia, Aphrodite |
Kaynak Okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt, Gösterim |
|
10 |
Devam: Olymposlu Tanrılar; Poseidon, Hades, Demeter, Dionysos |
Kaynak Okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt, Gösterim |
|
11 |
Zeus´un çevresindeki Tanrılar; Themis, Kharitler, Musalar, Nike, İris, Hebe,Ganymedes |
Kaynak Okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt, Gösterim |
|
12 |
Gök, Atmosfer ve Su Tanrıları
|
Kaynak Okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt, Gösterim |
|
13 |
Orman, Kır, Toprak ve Cehennem Tanrıları
|
Kaynak Okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt, Gösterim |
|
14 |
İnsan Hayatı ve Kaderiyle ilgili Tanrılar ve Kahramanlar
|
Kaynak Okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt, Gösterim |
|
15 |
Genel Tekrar ve Değerlendirme
|
Kaynak Okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt, Gösterim |
|
16/17 |
Final |
Soru Hazırlama |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bedrettin CÖMERT, Mitoloji ve İkonografi, Ayraç Yayınevi, Ankara,1999
S. Veyis ÖRNEK, ilkellerde Din, Büyü, Sanat, Efsane, Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1988
Azra ERHAT, Mitoloji Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1984
S.H. HOOKE, Ortadoğu Mitolojisi, İmge Kitabevi, Ankara, 1993
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
0 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
0 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
0 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
0 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
3 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
0 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
0 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
4 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
0 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
4 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
3 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
0 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
4 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
0 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
0 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
0 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
3 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
4 |
4 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 39 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|